1864 Siegfried Marcus

mer

Sabies què a l’any 1864, a Viena, van fer funcionar el primer automòbil de combustió interna propulsat per gasolina?

Siegfrief Marcus(1833-1898) mecànic a Hamburg des de els 12 anys. Va entrar als 17 anys a una empresa de enginyeria especialitzada en Telègrafs, convertint-se aviat en un tècnic de assistència per a Werner Von Siemens. L’any 1860, amb gran experiència en enginyeria, crea la seva pròpia empresa dedicada a equips mecànics i elèctrics.

Més de 76 patents en  diversos països entre les què es troba la bombeta elèctrica i un detonador d’explosius, son part de la seva biografia professional.

La empresa es concentrà en la creació i desenvolupament dels motors de combustió interna, iniciant amb un motor atmosfèric, evolucionant a motors de dos temps i finalment al de 4 temps.

L’any 1864, després de 4 anys de investigació i invents a porta tancada, apareix el seu primer cotxe, amb el nom de First Marcus Car,  que no va ser presentat fins l’any 1870.marcus_1875_2

L’any 1875, presenta de Second Marcus Car, The Landmark Motor-Car, aquest ja amb motor de 4 temps, essent aquest el primer vehicle autopropulsat per un motor de combustió interna de 4 temps. I ho expressem així, ja que el primer motor de 4 temps en si mateix s’atribueix a Christian Reithmann, Munich 1873.

The Landmark incorporava sistema d’ignició de baix voltatge. Aquest vehicle de quatre seients, va visitar els carrers de Viena, convertint-se en tot un símbol.

Marcus, per contra dels anteriors inventors reportats, no va adequar un carro de cavalls sinó que va partir del seu propi disseny.

203-siegfried-marcus-car_01

Si Lenoir va ser un precedent per el motors de combustió interna, Marcus és el precursor del vehicle de combustió interna de gasolina de quatre temps, que inspirarà a tota Europa, i que serà exemple per Rose, Benz, Daimler, Maybach i companyia.

L’any 1898 va ser nombrat convidat d’honor per el Club Automobilístic d’Àustria, exposant el seu vehicle de forma permanent al museu.

Per desgracia de tots, quan els Nazis van entrar a Àustria, ho feren amb les ordres clares de destruir tot el que fes referència a Marcus. Per sort, el museu va rebre l’avís i van poder tapiar el vehicle exposat amb un fals mur, salvant-lo de la destrucció, essent aquest, l’únic dels vehicles que ha sobreviscut.1904-mercedes-simplex_13

informació i fotografies: hebrewhistory.info, owlshead.org

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*