Esperit de Montjuïc 2017. Curses de Somni

Sabem perfectament que no som un portal, en aquests moments, especialitzat en curses i/o rallyes, per tant, no anem a fer una retransmissió en diferit del que va succeir al asfalt del circuit de Catalunya durant l’esperit de Montjuïc.

El que sí anem és, a explicar-vos tot allò que et feia somriure, el que et feia badar boca i el que, en definitiva, al aficionat del clàssic el feia emocionar i excitar.

Curses.

EL ritme als boxes era esfereïdor, eines amunt i avall, cotxes mig desmuntats, aixecats i tot un cúmul de mecànics i pilots treballant i posant a punt les maquines.    

Passejant per els boxes, tots interconnectats, passaves de veure un Formula 1 dels 80, a un Jaguar E-type, a un Mustanga GT350, Lotus i Mini entre molts altres. La varietat de vehicles als boxes, espectacular i el estat dels mateixos excepcional.

Dissabte, cada 30 minuts, el asfalt del circuit canviaca de protagonistes, a realitzar practiques, practiques qualificatories i curses. La varietat per la vista, excepcional i extremadament distret.

FIA Masters Historic Sports Car Championship.

Prototips i vehicles del Grup4 compresos entre els anys 1962 i 1974. Vehicles de somni, prototips de curses sols equiparables al glamour de la F1.

Lola, Porsche, DeTomaso, Chevron, Ford i McLaren citats al Esperit de Montjuic. Gran varietat, de colors i estils, donant grandesa al esdeveniment, grandesa i soroll ja que no us sabríem dir si aquests o els F1 eren els més sorollosos.

Joies espectaculars, dignes de veure i de ser vistes, amb un estat excepcional i on els anys, en la seva mecànica, sembla que no hagi passat.

FIA Masters Historics Formula One.

Dues categories comperexien damunt l’asfalt del circuit. La categoria Fitipaldi i la Head, avans i despres de 1980, tot i que a la pràctica es disputava conjuntament.

Lotus, Williams, Tyrell, March, Arrows, Brabham, Shadow, Ensign, Hesketh i Lec els presents en aquesta cursa de Formula 1 Històrica.

Molt gran veure-ls rodar en directe, veure-ls correr i veure la sortida de la carrera 1.

Emocionant veure’ls lluitar fins al final.

Dos incidents importants a la cursa de dissabte, la sortida de pista i accident d’un dels Arrows i l’abandonamet del Lider de la cursa, Michael Lyons amb el seu Williams. Final de cursa, victoria per l’equip lotus, al volant Mr Greg Thornton.

Podi amb corona inclosa, recordant els antics podis. Bon revival, espectacular ambient. Realment, et transportaven als anys 80, expreriencia 100% GP F1. No hi faltava res.

 

NKHTGT i Masters Pre-66 Touring Cars.

Per nosaltres, la prova estrella de l’esperit de Montjuïc, amb tots els respectes per la resta de proves. Poder veure en un mateix circuit, competint uns amb els altres, Mini, Lotus, Chevrolet, Shelby, TVr, E-Type, Porsche, Ford Falcon i un llarg etcètera. Cotxes que per la seva realitat i estil no pinten res junts al circuit, però que un cop al asfalt….. Un cop al asfalt tot es transforma.

Els Mini, amb els seus escasos 1300cc, imposant-se davant la resta, a les parts més revirades del circuit, provocant estampes precioses a la recta principal, essent aquest, el únic punt on els Shelby o chevy eren capaços de passar.

Els petits Lotus Elan, amb els seus petits motors de 1600cc fent-se els amos i senyors del circuit.

Tota la comitiva americana, volant per la recta principal desempallegant-se com podien dels petits.

D’entre totes les ocupacions del circuit, la més distreta, divertida i curiosa sens dubte. 46 vehicles a pista a la vegada.

Ho diré entre cometes, vam tenir la sort a la quali del dissabte, de tenir una bandera vermella, cosa que va provocar tenir-los a tots junts, parats davant del semàfor de sortida del pitlane vermell. Veure’ls sortir un rere l’altre altra vegada, va ser genial.

Cel.lebrem el fet que la organització hagi estat capaç de tornar a portar als Holandesos, aportant espectacle i espectacularitat al asfalt. Ganes de tornar-los a veure.

Gran cap de setmana de curses, tot i que la millor, i amb molta diferencia, la de Un globo, dos Globos, Tres Globos!!

Salut i Benzina.

cotxesclassics.cat

 

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*