Mini Remastered per 58000€? Va de debò?

Aquesta setmana, les xarxes despertaven i es revolucionaven amb la, aparentment, bona noticia del retorn del Mini, el Remastered.

I no parlem d’una nova versió del Mini actual de BMW, sino de la tornada del Mini, del disseny original d’aquell visionari dels 60, el Sr. Alec Issigonis, enginyer de la British Motor Company.

David Brown Automotive, la companyia Britànica que s’ha especialitzat en tornar a donar vida velles glories com el Aston Martin DB5(Speedback GT), és la que realitza el Mini Remastered.

El tema del Aston Martin ho entenc, quasi no n’hi ha i la versió que fan és la de un superesportiu actual amb disseny de l’època, però, i el Mini?

Mini Remastered.

Per fer-ho, i no tenir problemes d’homologacions, agafen un Mini dels 60, es tanquen a casa seva, i desprès de 1000 hores diuen, surten amb el Mini Remastered.

Si, ho heu sentit be, el tema Remastered no és aportant millores tecnològiques totals sino un re-acondicionament.

Xassís.

Per començar, carrosseria i xassís, aprofiten un amb 40 anys de vida, uns quants punts més de soldadura i reforços per donar rigidesa i avall. No us imaginéssiu pas, que per el preu de 58000€, us inclourien un xassís d’alumini o titani.

Motor i canvi.

Mateix motor de 4 cilindres en línia(l’espai no dona per més), 1275cc i 79cv. Un motor amb 16cv més que l’original tot i que hi ha la opció de incloure-hi un motor de 100cv. Caixa de canvis de 4 velocitats i possibilitat de una de 5 amb el 100cv.

Exterior.

Poc varia, l’estètica idèntica. Detalls: llums davanteres Led. Posteriors, òptiques rodones petites alineades en cascada. Conserva les rodes de 12 polsades.

Interior.

Aquesta es la zona on més diferencies s’aprecien. Totes les  novetats tecnològiques i son presents. Pantalla tàctil allà on anaven els indicadors, climatitzador, i tots els elements moderns electrònics que ens puguem imaginar.

En definitiva.

No acabo de veure on està la gràcia d’aquest Mini i del seu preu, tampoc veig clar al comprador.

Pagaríeu 58000€ per un exemplar? Pagaríeu 58000€ per un mini construït als anys 60 i restaurat el 2017?

Per el que entenem, més enllà de la sortida al mercat d’un nou mini, és que la casa David Brown Automotive es farà amb 100 xassissos/any de Mini dels 60, els restaurarà, hi adaptarà tecnologia moderna, et deixarà escollir color i si el vols Montecarlo o Café Racer i et demanarà 58000€.

No sé vosaltres, però si vull un  mini del 60 no vull que engegui per pulsador, ni vull una pantalla tàctil, no necessito seients de cuir, ni climatitzador, ni òptiques davanteres de led. No necessito que s’obri amb un comandament remot, ni necessito de les finestres baixin amb un botonet.

Si vull un Mini dels 60-70, vull sentir que estic amb un mini dels 60-70, vull aquella posició de volant, vull aquell tacòmetre al centre, aquells seients, aquell starter. Abaixar la finestra amb la manivela i obrir el cotxe amb aquelles claus petites i platejades. No vull direcció assistida com tampoc vull ajudes en la frenada o d’estabilitat.

Si vull un Mini dels 60 es per les sensacions que hem dona al conduir, el seu soroll, la seva planta, la seva frenada, en definitiva, la gràcia d’aquell meravellós Mini dels 60.

Per que si vull un Mini dels 60 i un Mini que tingui tot el que té un cotxe del 2017, tinc una solució molt més sencilla i econòmica, comprar-me un mini dels 60-70 per uns 6000€ per els dies de festa i un Mini dels nous per el dia a dia per uns 15000€, cadascun amb lo seu. I encara hem sobren 37000€!!

Encara diré més, per una quarta part del que val un Mini Remastered, puc comprar un mini dels 60-70 i deixar-lo absolutament nou i original, per disfrutar d’ell al 100%.

Cadascú que valori, cadascú que pensi, pero 58000€ per un Mini? Va de debó? Que no contin amb mi com a comprador potencial.

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

fotografies: David Brown Automotive

 

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*