Retro Auto Moto Museu Barcelona

Retro Auto Moto Museu. Barcelona està de enhorabona, per fi una bona notícia per el clàssic. La capital catalana està de estrena, neix el primer museu de cotxes clàssics de la ciutat.

De la mà del Sr. Vladimir Spiridunov, col·leccionista Rus, neix el Retro Auto Moto Museu. Apasionat del mon dels clàssics, la seva màxima obsessió d’aquest últims anys ha estat la recerca de les rareses. El trobar i comprar, tots aquells vehicles únics arreu d’Europa.

Des de prototips de finals del segle XIX i principis del XX, fins a vehicles de marques desaparegudes i de tots aquells cotxes de producció limitada.

No es pas el únic museu de Spiridunov, a la ciutat de Chelyabinsk(Russia) i té el seu museu principal. La seva devoció l’ha portat a obrir les portes del seu segon, i en aquest cas a escollit casa nostra que és de agrair.

Situat al carrer Sant Pere Més Alt 41, a escassos 100m del Palau de la Música del Barri del Born.

Un cop arribes, i mires l’entrada no et pots ni imaginar que hi veuràs dins. Darrera d’aquella entrada tant petita i discreta, propia de qualsevol comerç de Barri, s’obre l’infinit, de fons i amunt, un viatge per els sentits a través de la història.

Retro Auto Moto Museu

A la entrada hi trobaràs una botiga-hemeroteca i recepció on molt amablement t’hi atendra en Vitaly. Ens explica, que a banda de botiga on comprar productes per els clàssics, reproduccions i revistes de clàssics de tot Europa, també farà la funció de hemeroteca o biblioteca. Ens explica que les revistes estan per mirar, que algú en vol comprar alguna, endavant, que les vols mirar un ratet, genial.  Tot per que la teva visita sigui entretinguda i enriquidora.

Un cop fetes les presentacions, toca endinsar-te al Museu. i ho faràs de sorpresa en sorpresa, per que el 80% d’allò que veuràs, possiblement no ho hagis vist mai o be, en contades ocasions.

Planta Baixa

A la primera sala, les rareses més antigues del museu, de principis de segle XX. Vehicles sense marca de 1902(prototips), Le Zebre(1915), Norbert(Carro amb motor), Senechal i Mathis Torpedo.

A la segona Sala, dos vehicles més únics provinents de França com l’Unic. Fent-los companyia provisionalment, tres vehicles dels 50, Packard, Volga i Hotchkiss. En aquesta part, comença la visita interactiva. Damunt dels vehicles, hi ha penjada una pantalla on podreu llegir i descobrir la historia de cada vehicle exposat, així com un recull de fotos antigues. Molt ben Pensat!!

Encara hi ha una tercera sala, que per disseny de la mateixa i els cotxes exposats, la fan exquisita. La Licorne, Panhard&Levassor, Tricicle de la BSA, Benjamin i més. I veient-los, la pregunta que ús acompanyarà durant tot el museu, com han entrat els cotxes aquí?

Continuem endinsant-nos al edifici. Arribem a un indret extranyament buit amb dos mots amb sidecar i una caixa forta, però que de ben segur ompliran. Un cup extranyament il·luminat just abans de pujar.

Primer Pis

Al pis de dalt més cotxes d’aquests que t’alegres de veure per primera vegada en viu, entre d’altres, un Tatra Chec i un Essex.

Segon Pis

I ara ve quan veus l’humor d’aquesta gent. Escales per pujar al següent nivell. Fins ara, els dos pisos que hem vist corresponien als dos carrers on dóna l’edifici, a diferents nivells. Aixi que cotxes entrats per baix i per dalt. Ara bé, aquestes escales donen a un pis no comunicat ni amb muntacàrregues. Van pujar els cotxes per les escales! No pot esser més complicat tot plegat!

En aquest nivell, altre cop, joies presents. La versió rusa del Opel Kadett(plànols de Opel confiscats per Rússia com a botí de la segona guerra Mundial), IFA alemany, Triumph, Talbot, Austin.

I al costat, el 600 de la Unió Soviètica, un precios Heinkel(denunciat per BMW per plagi) i un Lloid aprofitant un racó d’escala.

Tercer Pis

I pugem de nou, per visitar el tercer pis, per unes escales metàl·liques. I ja posats, li preguntem amb to de broma si també hi han pujat algun cotxe. Ens diu que no, evidentment, però ens afirma que les motos sí.

Aquest últim pis és dedicat a una preciosa col·lecció de motos. Des de les més antigues amb dipòsit sota xassís, fins a joies de la casa Royal Enfield, Hirondelle, Motobecane i moltes altres.

La intenció, fer créixer més el model quan els edificis ho permetin. I convertir-se en tot un referent a la ciutat.

4 nivells plens de historia, 4 nivells plens de joies, 4 nivells plens de rareses i 4 nivells on deixar-te perdre per descobrir i aprendre punts de la historia de la automoció a Retro Auto Moto Museu.

100% RECOMANAT. Web Museu

 

4 Comments

  1. Veo que tienen muchos coches realmente relevantes, poseo un Mercedes Benz 300E de 1985, expuse en la muestra de autos Retro en Barcelona en 2015 y 2016 soy de Lloret de Mar, tienen conocimiento que exista algún club o asociación de autos Clásicos aquí,Felicitaciones y desde ya muchas gracias

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*