50 anys de Mazda i el Motor WANKEL

Mazda l’any 1967, posava en producció i iniciava la comercialització de vehicles amb motor rotatori/Wankel.
Tot i així, No es deu pas a Mazda, l’enginy d’aquest motor tan curios.

Wankel

Va ser Felix Wankel, l’enginyer Alemany de les files de la casa NSU. El motor WANKEL es patenta l’any 1929.
No va ser fins als 50, que el motor va evoluciona fins al punt de ser viable, de les mans de PASCHKE. Podriem dir que el origen és de WANKEL, però que la evolució optima és de PASCHKE.
El que es deu a Mazda, és l’ús i aposta per el motor. A la dècada dels 60, Mazda es va fer amb la llicencia de NSU, va crear la Brigada 47 Samurai amb l’enginyer en cap, Kenichi Yamamoto, i van posar-se a treballar per fer-lo viable.
D’entrada la intenció era per us de competició, degut als estudis fets del seu alt rendiment. Entre altres, el motor WANKEL és molt més lleuger, més petit, i menys sorollós i amb menys vibracions que un motor convencional. Això si, menja més oli i consumeix més combutible.
La seva forma triangular, amb cares convexes, amb el seu gir variable el fan així.  Poc a poc, la idea va anar mutant, i van veure oportú, el muntar-ne en cotxes de carrer.

Mazda

L’any 1967, presentaven a TOKYO el Mazda COSMO 110s. Se’n van produir quasi 1200 unitats entre el 67 i el 72.
Des de el 1967 i fins al 2012, Mazda ha incorporat en molts dels seus models el motor rotatiu. EL RX7 del 1978, és una de les estrelles insígnies associades amb aquest motor.
Una evolució del motor, turboalimentat i amb injecció electronica es presenta l’any 1982 amb un nou model del COSMO.


L’any 1985, una nova generació de RX7 veu la llum amb motor Rotatiu TWIN-Scroll(2 rotors) TURBO de 185cv.
L’any 1990, instala al RX7 motor rotatiu TWIN-SCROLL BI-TURBOL’any 1992 neix la tercera generació de RX7 amb el motor 1.3cc Twin-scroll twin-turbo de 250cv i fins a 270cv.

l’any 2002, neix el RX8, tota una revolució estètica i tecnològica del 2000, amb un 1.3cc de motor rotatiu i potencies de entre 190cv i 230cv.
Les ultimes evolucions o treballs de enginyeria, van portar a la gent de Mazda a montar el motor rotatiu a un vehicle híbrid.
Altres models de la marca van equipar el motor WANKEL, però els més rellevants son aquests.
A Destacar: A nivell esportiu, MAZDA va guanyar el 1991, amb el 787B, les 24h de Le Mans.


Cada cert temps, sentim rumors que tornaran a produir el motor WANKEL, tot i que de moment, tot son rumors.
50 anys de Mazda amb el WANKEL, 50 anys de MAZDA posant aquest punt de diferència, amb la competència.

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*