Hispano-Aleman, Història d’èxits i tribunals.

Hispano-Aleman.

Sempre diem el mateix. Un dels al·licients de anar a tantes trobades al cap de l’any, es el component sorpresa. El tenir la oportunitat de veure models rars. De veure aquell vehicle ja desaparegut en les retines de la gent. El tenir la oportunitat de plantar-te cara a cara amb un vehicle de edició limitada.

I això és el que ens va passar a la trobada de clàssics de Massanes del passat més d’Agost. Mentre fèiem fotografies de la arribada dels cotxes al punt de trobada, va aparèixer ell. Amb un vermell llampant, amb aquelles línies úniques i la seva esportivitat.

I com sempre passa, falta que t’hi acostis, a saludar al propietari i a fer una pregunta, per que et regalin tota una lliçó del cotxe, de la marca i del model. Hispano-Aleman Mallorca 1430 dius?

Per que si alguna cosa té aquesta afició, és que ens agrada explicar, conèixer i donar a conèixer el que tenim. I això es meravellós.

Desprès de la classe magistral en viu, hem volgut anar un pel més enllà per portar-vos una mica la història d’aquesta marca, Hispano-Aleman i models dels 70.

 

Hispano-Aleman.

La història de la marca, senzilla, curta però intensa. Quan un somni/il·lusió es converteixen en realitat.

És la historia d’un emprenedor amb visió i capacitat de inversió. Però també és la història d’un emprenedor destrossat als jutjats i en els centres tècnics d’homologacions.

Bern Heiderich, Fundador de International Motors, era importador de Porsche, Lamborghini, Lotus i BMW al estat als anys 60.

A finals dels 60, decideix fer un pas més. Crear i produir els seus propis vehicles amb la marca:  Hispano-Aleman. L’hi ve en ment, aprofitant el contactes, la creació de buggys en un inici, fruit dels seus viatges a EEUU on aquest vehicles triomfaven de valent com a vehicle d’oci.

Més endavant, es dedicà a millorar esportius existents, al menys, segons la seva percepció i idea.

Bern Heidrich, visionari i revulsiu en el mon dels esportius i biplaces al Estat Espanyol.

Comencem veient els seus models, que marquen el naixement de la marca i final.

Buggys.

Comença la aventura, creant Buggys amb base d‘escarabat i carrosseria de Fibra de vidre, a finals dels 60.

Scirocco

L’any 1970, Heiderich presenta al Saló de Barcelona, el seu Scirocco. Un petit esportiu amb portes Gullwing. Vehicle amb base NSU TT 1200.

Vizcaya.

L’Any 1971, Presenta al Saló de Ginebra el Vizcaya.

Primer projecte de Heidrich i el diseñador Frua.

Esportiu amb base Porsche 914-6. Heiderich va quedar enamorat de les millores tecnològiques del 914, pero desencantat amb el disseny. Així que en va comprar un, i amb Pietro Frau(Giuggiaro no en va voler saber res) van millorar l’aspecte, i molt.

Aquest magnífic disseny, va encisar inclòs a la gent de Porsche que van estar valorants si portar-lo a la factoria per iniciar la producció en serie. Finalment van desistir.

Qui no va desistir, i encisat per el gran èxit del disseny, va ser Frua. Va portar a Heiderich a un llarg judici. Frua, treballador contractat per Heidrich, al veure l’èxit del cotxe a Ginebra, decideix reclamar la autoria del cotxe. Això va provocar 5 anys de judici, i quan finalment, Heiderich va rebre la raó, el disseny ja era antiquat i no el va arribar a comercialitzar. Una pena.

Castilla.

L’any 1972, al Saló de Barcelona presenta el Castilla. Un Lotus Europa on Heidrich i Seat treballen plegats. Adoptant solucions de xassís, carrosseria I mecànica de múltiples models de Seat. Trobem òptiques davanteres del 1500, òptiques del darrere del 850 sport, mecànica del sport coupé 1600, etcètera. La col·laboració va ser fructífera, i d’ells va neixer un vehicle molt més equilibrat i més potent que el propi Lotus Europa.

Fruit de les estretes col·laboracions, aquest es presenta com a Hispano-Seat Castilla. No es va arribar a produir, degut a problemes d’homologacions.

Personalment, hem resulta molt similar a una altra peça única de casa nostra:

Mallorca.

El vehicle que vam poder veure a Massanes. El vehicle que ha inspirat aquest article. Hispano-Aleman Mallorca. En aquest cas concret, el 1430.

Presentat també l’any 1972 a Barcelona. No es va comercialitzar fins al 1974.

Biplaça inspirat en el Lotus Seven IV i mecànica del 1430. Es van produir unes 200 unitats de totes les versions.

La primera versió, característica per tenir molts components Britànics i mesures en polsades. Es comenta, que el vehicle podia venir de la fabrica Caterham i aquí es muntaven amb el motor 1430 de Seat

La segona seria, la dissenyaria Peralta, ja de producció nacional, clarament amb components Seat i mecànica 1800.

Biplaça, esportiu, molt nerviós de direcció i molt dur de suspensions. El que vindria a ser un cotxe d’aquestes característiques. Per els amants del asfalt, les carreteres revirades i dies de Sol.

Podríem afirmar, que el Mallorca va ser l’únic cotxe produït i comercialitzat per Hispano-Aleman.

València.

Presentat l’any 1979 a Barcelona. Heiderich, va rebre la negativa de Seat, en quan a subministrar motors a preu de proveïdor. Per tant, en aquest cas, i fruit de la seva relació amb Ford, el València neix amb motor 1300 del Fiesta, en posició transversal posterior.

Es van Fabricar dos unitats.

Molts models, moltes il·lusions, moltes ganes i molts col·laboradors diferents. Tot això va portar a que any a any Hispano-Aleman regales cotxes per la retina, per les revistes I per els salons.

Desgraciadament, que veiessin la llum, que es comercialitzessin de veritat, solsament els Mallorca. I aquest és el que vam veure, i el que ens va fer escriure aquest Article.

Gracies al seu propietari per la seva amabilitat a la hora de explicar-nos i ensenyar-nos la seva joia, inspiració d’aquest article.

Salut I benzina.

 

Media: cotxesclassics.cat, pieldetoro.com i autopasion18.com

Media: http://www.autopasion18.com/HISTORIA-HISPANO%20ALEMAN.htm

«https://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Hispano_Alemán&oldid=83146598»
Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*