Opel Tigra, Futur clàssic? Nosaltres creiem que sí.

Tigra. És d’aquells models de vehicle que creiem que han nascut per convertir-se en clàssics.

Cada cop se’n veuen menys rodant per les nostres carreteres. I es dels vehicles, que quan van sortir, arrencaven les mirades. Convençuts que tornara arrencar totes les mirades en breu.

Concebut com el coupé compacte. De mitjans dels 90. En aquell moment on les marques europees, i de més lluny, van veure clar, que els coupes estaven de moda, però que no tothom podia adquirir-los. I per tant, s’havia de resoldre compactant-los, tan en dimensions com en motor.

Opel, ja tenia la experiencia del seu coupé per excel·lència, el Opel Calibra, i sabien el que era vendre compactes potents, Corsa GSI, Kadett GSI i fer-ho amb èxit.

Tigra en Breu

Agafaren doncs, el bastidor del nou Opel Corsa, B, i redissenyaren la carrosseria, convertint aquell compacte soso de línies, en quelcom amb trempera. De l’exterior no n’aprofitaren res.

L’any 1993, el presentaren al saló de Frankfurt. Va ser un èxit rotund. En aquella època era l’únic de la seva especie. El següent no va ser presentat fins el 1997, el Ford Puma, nascut a partir del Fiesta. Es comença a comercialitza a finals de 1994 i fins al 2005.

Exteriorment i mecànicament, es un vehicle molt ben resolt, El coeficient de penetració aconseguit, un excel·lent Cx-0.31, unes suspensions ajustades per Lotus i un canvi amb una 5ª més llarga, el feien més ràpid que el seu germà Corsa GSi, més àgil i més ferm en les carreteres revirades.

Variants, el 1.4 16v de 90cv i el 1.6 16v de 106. El 1.6, respon magníficament, bones recuperacions i una velocitat punta de fins a 210km/h. 

El punt negatiu, és que quan el veus per fora, la estètica és molt esportiva. Però quan entres, si no fos per la posició de conducció i per el sostre baix, pensaries que estas en el Opel Corsa. Comparteixen tablier i estètica.

El Portó, amb el 90%, de vidre és un dels punts més característics estèticament.

Ja quan va ser presentat a Frankfurt, va marcar un punt i apart, va ser el precursor dels coupes compactes i dels cotxes de caprici. Un cotxe que al néixer, marca una nova tendència, sols li pot esperar un futur de culte.

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

Fotografies: mundotigra i cotxesclassics.cat

 

 

 

Please follow and like us:
0

1 Comment

  1. Un cotxe que sempre m’ha agradat. No em faria res tenir un 1.6.
    Parlo de memoria, però crec que també van coincidir amb el descafeinat Toyota paseo y el Hyundai S-Coupe (sobre la base del pony).

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*