1769 Nicolas-Joseph Cugnot

L’any 1769, a França, es va construir el primer vehicle auto impulsat?

En aquells moments, l’exercit francès va veure la necessitat de trobar una forma més pràctica i àgil de moure els canons i artilleria.

Nicolas-Joseph Cugnot, instruït en enginyeria militar, va rebre l’encàrrec del exercit de treballar i investigar en aquesta línia. L’any 1765 iniciava el treballs però no va ser fins l’any 1769, que va veure la llum la primera creació, el Fardier à Vapeur(Cotxe a vapor). La tasca no va ser senzilla però va trobar la formula per convertir el moviment endavant i enredera de les maquines de vapor per el rotatiu per tal d’aconseguir moviment constant.

El vehicle en qüestió era un tricicle, dos rodes darrere i una davant. Aquesta tenia la funció de direcció, accionada amb un timó, de tracció i de suportar el pes de la caldera i motor.

Motor de dos cilindres que actuaven directament sobre la roda davantera i una caldera de 50l de capacitat.

L’any 1770, evolucionava el model i ja era capaç de arrossegar 4 tones a una velocitat de 4km/h!!

Le Fardier, no sols té l’honor de ser el primer vehicle auto impulsat, si no què se li afegeix l’honor, d’haver estrenat la llista d’accidents automobilístics, quan l’any 1771 es va encastar conta un mur de maons!!

Aquest accident juntament amb els problemes financers del exercit, van posar punt i final al desenvolupament del  Fardier.

La màquina de Nicolas-Joseph Cugnot de 1770 es conserva en el Conservatoire National des Arts et Métiers de París.

Fardier.jpg

disseny-fardier
Informació i fotografies: Wikipedia, Wikimedia commons.
Please follow and like us:

1 Comment

  1. És curiós (i una mica inquietant) constatar com la major part dels avenços tecnològics de la humanitat han tingut un origen militar.

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*