1829 Walter Hancock

Sabies què al 1829, a Statford, va inventar “The Infant“, un vehicle a vapor amb capacitat per 10 passatgers?

Walter Hancock(1799-1852), enginyer i inventor londinenc, pioner en la seva època, un dels inventors victorians més reconeguts. Dedica tota la seva vida professional als motors de vapors per introduir-los al servei del transport per rail i per carretera.

L’any 1829, va presentar en públic “the Infant“, vehicle amb motor de vapor, de dos cilindres i caldera funcionant a alta pressió, 6.1 bars, capaç de circular a 15km/h transportant 10 passatgers. El disseny emprat, es bassa en el carruatge de cavalls de la època usat com omnibús, amb 2 passatger per fila i passadís central. Motor a la part del darrere, incorpora per primera vegada a la història, volant en lloc de timó.

L’any 1831, “the Infant“, comença viatges regulars amb passatgers entre Statford i Londres.

L’any 1833, fruit de les millores sobre “the Infant“, Hancock presenta “The Enterprise“, amb capacitat per 14 passatgers, encàrrec rebut per l’operador de transports London and Paddington Steam Carriage Company. Aquest vehicle requeria de tres persones per operar. Un, a la part davantera, encarregat de la direcció i la velocitat. Un segon, entre el motor i la caldera encarregat de l’aigua i de activar la marxa enrere quan requerit i el tercer encarregat del foc. Va operar durant tot el 1833 desde Paddington fins a Londres via Islington. Disputes entre el operador i Hancock van posar fi a aquest servei.enterprise-3

Hancock, crea el 1833 les seves pròpies agències de transport, amb diferents vehicles, de 6 passatges(Autopsy), de10 passatgers(the Infant), the 14 passatgers(The Enterprise) i el més gran de 22 passatgers(the Automaton).

Fins a l’any 1840, Hancock va transportar més de 12000 passatgers en les seves rutes fixes.

L’any 1840 els vehicles a vapor, degut al estat de les carreteres que suposaven un perill pel funcionament dels motors, van perdre embranzida i sumat a les pugnes amb els operadors de transport a cavall van fer que Hancock plegués veles i es dediqués als motors de vapor per transport ferroviari.

Tot i així, Hancock va seguir utilitzant un Enterprise per el seu ús personal.enterprise-7

Informació: steamcar.com wikipedia

Please follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*