AMB: Aficionats i clubs, Front Comú.

Des de que dilluns es confirmava la noticia de les intencions de la AMB, les xarxes socials han anat plenes de defensors i detractors i clubs i associacions amb feina nova afegida.

Les mesures que la AMB vol impulsar, més enllà de les lloables intencions de protegir la salut del ciutadans, son del tot desproporcionades i totalment alienes a la realitat.

No tenen en compte absolutament res. Sembla que sols vulguin donar sentit als diners gastats per la DGT en fer aquells adhesius tan lamentables de colors que cataloguen els vehicles, de manera, força arbitraria.

En aquest país, ja fa temps que ens tenen acostumats a lleis populistes, que solament busquen redits electorals i que no plantegen solucions reals, si no una falsa imatge de evolució de cara als votants i prensa. I aquesta és una d’aquestes lleis.

Si no busquessin el populisme, si realment volguessin fer les coses ben fetes, hi hauria al darrere estudis ambientals, de ús i de idoneïtat de tal mesura.

La proposta no recull més que una catalogació segons edats, no té en conte res més, absolutament res.

Així que, tal com us comentàvem des de aquí dilluns, cotxes d’abans del 1997 no podran circular per la ciutat de dilluns a divendres. Aquest és l’únic paràmetre, els més joves acreditats, promoció de 1997.

Si realment pensessin amb el medi ambient, aquest paràmetre seria l’últim que contemplarien.

Si realment pensessin en el medi ambient, possiblement, farien modificar les ITV’s i adaptar els adhesius de les ITV’s a criteris contaminants. Es a dir, donarien sentit als diferents colors de les enganxines.

Si proposessis això, realment estarien mostrant una voluntat clara de actuar i treballar, i mantindrien la AMB amb valors de contaminació òptims.

Aquesta setmana diverses personalitats de clubs i associacions s’han reunit amb caràcter d’urgència per tractar aquests temes i alguns més. En Xarxes socials, clubs i associacions estan promovent grups de treball i de valoració. Altres clubs, han començat a distribuís fulls per realitzar una recollida de firmes a favor de la lliure circulació dels clàssics.

Però sempre hi ha el qui té la sang una mica més calenta i ja sortiria al carrer a protestar. No l’hi vull treure raó al que optaria per aquí. Això si, si fem les coses ben fetes tenim molts números per que ens surti be la reivindicació. Tot el que es pugui fer per la via diplomàtica i de prensa és perfecte. Guanyar repercussió i imatge és guanyar força. Recollida de firmes, genial. Estudis que corroborin la nostra versió, que el clàssic no en té la culpa, formidable.

Si de bones a primeres, sense haver esgotat la via diplomàtica, sortim, pacíficament, però sortim a colapsar carres, malament. Necessitem del suport de tots els habitant dels 40 municipis, els hi hem de fer veure el que nosaltres sabem, l’hem de fer còmplice i amic de la causa. Si a aquesta persona, de primeres, li embusses la ciutat o el molestes a l’hora del vermut, ja l’has perdut, ja no el tindràs al teu costat.

Els ciutadans no tenen culpa ni son participes del disseny d’aquesta llei.

La majoria hi estan a favor, però hi estan, en la mesura de la seva salut, no pas per el fet que els clàssics no circulin per les ciutats. Si ho fem bé, també estaran a favor de la excepció que demanem, si ho fem malament generan molèsties, ens veuran com l’enemic.

En tota protesta, primer s’ha de esgotar la part diplomàtica. La reunió d’aquest dimecres va finalitzar amb un munt de propostes i de feina per fer que servirà per poder emprendre negociacions amb els municipis, amb paràmetres, estudis i raons de pes per la nostra causa.

Esgotem primer aquesta via diplomàtica, deixem que els clubs amb més pes treballin i actuïn abans de emprendre accions individuals.

Siguem racionals, no vulguem la anul·lació de la proposta de llei ja que per essència no es dolenta, vulguem protegir els nostres clàssics. Però per fer-ho, siguem prou responsables i madurs, per entendre, que no tos els cotxes son clàssics. Un cotxe de 19,20,21,22,23,24 o 25 anys, no és clàssic.

Potser ens tocara pendre alguna decisió de a partir de quina edat hem de considerar clàssic. I si es així, siguem responsables i fem-ho amb cap i criteri.

Ja que ells no han fet les coses amb cap, demostrem que nosaltres el tenim molt més ben posat, treballem conjuntament documentació i argumentari seriós i rigorós, i sols amb això, podrem capgirar la situació. Si comencem a molestar, ni ens servirà per res, ni guanyarem estima de ningú.

Fem Front Comú, no anem per lliure, si seguim una bona estrategia i unes directius clares, tots a la vegada i amb la mateixa idea, serem extremadament forts i ho haurem aconseguit d’una manera seriosa i rigorosa.

Front Comú, Sentit Comú, Salvem els nostres Clàssics, Salut i Benzina.

cotxesclassics.cat

 

5 Comments

  1. Absolutament d’ acord a lo que exposeu. Tranquilitat davant decisions en calent per fer protestes etc. Si cal ja les farem, primer esgotem la vía de la negociació.
    Hi han clubs molt importants amb socis infuyents que tenen les mateixes necessitats i interessos que nosaltres.
    Pot ser caldrà redefinir el concepte de classic. No només per edat sino per estat per exemple.

  2. Vale, de acuerdo. No conviene poner a la opinión pública en nuestra contra pero…poneos en marcha ya. Creo que será muy complicado poner a nada menos que 40 municipios de acuerdo en lo que pedimos para nuestros clásicos. La verdad es que no confío mucho en que lo saquéis adelante. Y si lo conseguís, será a cambio de unas itv super agresivas ó impuestos de nueva creación. Esta gente no da puntada sin hilo.

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*