Com passar de RACC a RAMCC amb poques paraules.

Sant Gregori

Si la cosa estava espessa, la gent del RACC, perdó, del RAMCC(Real Automòbil Modern Club de Catalunya) ha decidit deixar a la estacada a tots els seus socis històrics amb vehicles clàssics.

No entenem ni el posicionament, ni que és el que ha impulsat a la gent del RAMCC a adreçar-se als socis així. El que si és clar, és que per aquí, Srs, del RAMCC, no anem bé.

A continuació podeu llegir la carta.

“Barcelona, 17 de març de 2017

Benvolgut soci,

Com a President del RACC, m’adreço a vostè per traslladar-li la nostra preocupació i les nostres propostes respecte a les condicions en què la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i els ajuntaments del seu entorn metropolità estan plantejant la prohibició de circulació dels vehicles amb una antiguitat determinada, que, segons els casos, afecta els vehicles matriculats abans del 1997 en l’àmbit metropolità i els anteriors al 2006 a la ciutat de Barcelona. (Cliqui aquí per a més informació sobre les mesures).

En primer terme, vull manifestar que des del RACC defensem fermament que la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats és un repte que com a societat hem d’abordar d’una manera rigorosa, dedicant-hi els esforços i recursos necessaris, perquè tots puguem gaudir d’un aire més net i d’una qualitat de vida millor. I si bé creiem que aquesta ha de ser una prioritat ineludible, també considerem que és imprescindible que es porti a terme garantint en tot moment la mobilitat de les persones.

Proposem accions orientades a fer compatibles aquests drets i, per aquesta raó, només donarem suport a les mesures anunciades si les administracions, abans d’aplicar les prohibicions previstes, realitzen millores significatives en el transport públic i estableixen ajuts econòmics per als usuaris que es veuran obligats a substituir el seu vehicle, probablement els col·lectius més vulnerables.

Creiem, per tant, que és absolutament necessari donar alternatives adequades de mobilitat als ciutadans directament afectats, doncs no es pot oblidar que les restriccions de circulació que es plantegen poden afectar fins al 50% del parc automobilístic i que, per tant, seran moltes les persones i les famílies que tindran problemes per cobrir les necessitats de desplaçament més bàsiques de la seva vida quotidiana.

Els ciutadans som els primers interessats a millorar la qualitat de l’aire que respirem, i en la majoria dels casos fem ús del vehicle privat perquè som víctimes de l’actual oferta de transport públic, que és clarament insuficient i està molt allunyada de la que gaudeixen ciutats amb les quals sovint ens volem comparar en termes de mobilitat.

Per aquest motiu, els propers dies tenim previst contactar amb les administracions implicades, inclosos els ajuntaments dels 40 municipis afectats, perquè considerin alguns aspectes que creiem que no han estat degudament analitzats, com ara:

Quines accions es duran a terme per millorar el transport públic, i en quins terminis?Com s’assegurarà que en determinades franges horàries o dies de la setmana els vehicles afectats per les restriccions puguin circular?Quines mesures compensatòries s’aplicaran i quins ajuts estaran disponibles per als usuaris que es vegin obligats a prescindir del seu vehicle?Com es coordinarà l’aplicació de les restriccions, tenint en compte que els criteris i els calendaris anunciats per l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) i la Generalitat no coincideixen?Per què es prohibeix la circulació de turismes, mentre que no s’apliquen restriccions als camions més antics, quan es consideren grans emissors de partícules contaminants?

Entenem que en aquests moments les administracions que han subscrit aquest acord no estan en disposició de garantir el factor més important, les inversions en transport públic, com és el cas de Rodalies, en bona part perquè depenen de l’administració de l’Estat. És per això que fins que aquestes inversions no es realitzin, proposem l’aplicació immediata d’accions complementàries, com són, entre d’altres:

Potenciar els aparcaments de dissuasió, econòmics i vigilats.
Estendre la velocitat variable als accessos metropolitans. Implantar els carrils Bus-VAO de baix cost d’inversió. Eliminar els vehicles dièsel de la flota de busos urbans. Incentivar la compra de vehicles de 0 emissions, entre d’altres.

Considerem que és necessari establir plans que facin compatible la millora de la qualitat de l’aire i el dret que les persones tenim a moure’ns. Creiem fermament que les administracions han d’assumir les seves responsabilitats, aplicant mesures que tinguin en compte les conseqüències socials que impliquen i no creïn confusió. La solució no pot passar per traslladar les responsabilitats als ciutadans, sense donar-los alternatives per fer front a les seves necessitats i privant-los dels seus drets.

Fidels a la nostra vocació de servei i de defensa dels drets dels usuaris, i d’acord amb el nostre compromís amb la societat, des del RACC continuarem treballant amb el màxim rigor, la màxima col·laboració i la màxima exigència amb tots aquells agents implicats en la mobilitat de les persones.

Ben cordialment,

Josep Mateu

President del RACC”

De veritat?

Com pot ser que ni una sola menció a la necessitat de realitzar un estudi ambiental?

Com pot ser que no hi hagi ni una menció a la necessitat de tenir en compte algun factor més enllà de la edat del cotxe?

Com pot ser que no hi hagi menció de la necessitat de realitzar excepcions a la proposta de llei?

Com pot ser, que ni tant sols, la gent del RAMCC abans de emetre aquesta carta, no s’hagin preocupat per veure quin nombre de clients tenen afectats en una o altra manera?

El mon del clàssic volem un aire net, però tenim la certesa que no representem ni el 5% del problema. Amb el seu posicionament i des de la seva posició, ens criminalitzen, donant la raó a AMB sense ni un sol valor empíric on ho puguin defensar i evidentment, no proposen cap solució real.

I per últim, i cito textualment,” Creiem fermament que les administracions han d’assumir les seves responsabilitats, aplicant mesures que tinguin en compte les conseqüències socials que impliquen i no creïn confusió. La solució no pot passar per traslladar les responsabilitats als ciutadans, sense donar-los alternatives per fer front a les seves necessitats i privant-los dels seus drets.”. En la seva carta, hi veig, foment de la confusió i manca de realitat, no podem demanar el que ja no oferim.

Senyors del RACC, esperàvem més de vosaltres, i sabem que son capaços de fer-ho millor. Els instem a esforçar-se una mica més i a no donar la esquena al mon del clàssic, on vostès, i tenen una gran clientela. Altres opcions son possibles.

Pensem-hi RACC, pensem-hi AMB

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

1 Comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*