Reunió de Clubs de Vehicles Clàssics i Antics. 24/3/17

Aquest Divendres 24 d e Març, a les 19h, ens esperava la primera reunió de clubs de vehicles clàssics i antics. A la seu del Montepio de Conductors de la capital del Bages, Manresa.

La gent del Clàssic Motor club del Bages era la convocant i organitzadora de la Reunió. Extremadament ben preparat, al arribar, tocava firmar assistència i l’entrega d’un dossier nominal, amb informació d’interes de la reunió i del Club.

Antoni Tachó, President del Clàssics Motor Club del Bages, obria la reunió, agraint la magnifica acollida de la convocatoria, avisada amb una setmana de antelació, i essent capaç de reunir a 40 clubs i associacions d’arreu de Catalunya.Definia la reunió amb dos blocs, el primer de exposició dels membre de la mesa i el segon, i més important, el torn obert per que tots els clubs expressin.

Exposició

Tachó, ja al començar, deixava clar que el CMCB no convocava aquesta reunió per passar al davant dels altres clubs, la convocaven per que s’havia de convocar i en aquells moments tenien disposició i lloc per fer-ho però que en cap cas, era una qüestió de protagonisme, sino de cooperació amb tothom i de posar-se a disposició.

Resumí i exposà que els aficionats als clàssics som apassionat pels vehicles d’altres temps, amb la voluntat de mantenir un patrimoni tècnic, cultural, històric, que en certa manera és un art digne de ser mantingut per coneixement de les noves generación, representant un valor que no pot ser oblidat.

Tachó ens parlar de xifres, del que realment representem a Europa amb percentatges de circulació. Representem el 0.8% dels vehicles Europeus, un 83% d’aquestes circulen menys de tres cops per setmana, 71% menys de 1500km a l’any.

A continuació, prenia la paraula en Roger Gandia, gerent del CMCB. El mateix divendres al matí, tingueren reunió amb el departament de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya. Gandia comenta que tot està per fer. La Generalitat de Catalunya, equiparant-se amb els demes governs Europeus, té redactat un full de ruta per la millora de la contaminació ambiental, i que aquest contempla línies generals de treball per la millora de la qualitat del aire però que al ser d’aplicació municipal, aquesta serà adaptada a cada municipi i zona.

A partir d’aquest full, ajuntaments i institucions supramunicipals poden fer de més i de menos.

En el cas del conjunts de Municipis de la AMB, la ciutat de Barcelona és dels que vol optar per fer més i més estricte. Ens comenta els dos moments de aplicació, desembre 2017 inici de aplicació si la contaminació és severa aplicant distintius de la DGT i Juny 2019, aplicació de la llei dels vehicles de més de 20 anys.

Per concloure els torns de paraula de exposició, el president de la FEVA, el Sr. Josep Mª Companys, explica, com ja fa temps, des de l’inici de les mostres de intencions, la FEVA està intentat tenir reunions amb la Direcció General de Transit Estatal per tal de regular d’una manera més eficaç els valors de contaminació.

Presentar-los, també, la possibilitat de incloure nous adhesius als 4 actuals, una amb una H per els vehicles històrics i una amb una R de restringit per tots aquells clàssics no històrics de més de 30 anys i Youngtimers concrets, amb uns drets concrets.

A dia d’avui, Companys no ha rebut més que llargues.

Torn Obert

Aquesta part va estar animada i participada, Claret, Impala, FEVA, AVINYÓ, ASR i d’altres agafaren micròfon per expressar el seu sentir, múltiples exemples de per que no som contaminants, múltiples visions de com hauríem de enfocar la situació, la obligació de ser integradors per que tothom se senti com a casa i una crida clara que els clubs grans s’impliquin de veritat i que no deixin orfes als associats(RACC).

Conclusions

  • Una Sola Veu
  • Màxima convicció que s’ha de reduir la contaminació a la AMB, és salut per nosaltres, per els nostre fills i nets.
  • Els propietaris del vehicles clàssics i antics som els primers en ser respectuosos amb el medi ambient.
  • Nosaltres no som els responsables ni culpables del grau de contaminació de la AMB.

Proposta

Creació d’una Estament Català representant els clubs i vinculada a la FEVA, nom a determinar, que impulsi i treballi per tots els clubs i associacions per tal de elaborar documents i propostes documentades i objectives.

Si s’escau, contractar serveis jurídics.

Definir bé el target de la federació, Clàssics i youngtimers de més de 25 anys i començar a treballar amb caràcter d’urgència ja que ara tot està per fer, i tot i que serà un camí complicat, i no ens evitarem les restriccions, s’han de aconseguir les mínimes.

Reflexió cotxesclassics.cat

Tal com hem comentat en els anteriors articles, AMB, ITV, Front Comú, la problemàtica és clara, i les intencions de la AMB també. Tenim claríssim que qui més tiba la corda és Barcelona ciutat. El fet que tibi, no és el problema, el fet que tibi sense contemplacions si que ho és.

Des de l’ajuntament de Barcelona, en un reportatge de TV3, afirmen que saben que nosaltres, la gent dels clàssics no som el problema i que per tant hi hauran excepcions.

Haurem de esperar a veure-les en paper, ja que les paraules se les emporta el vent.

Mentre tant, hem/heu de anar a la una, en aquesta primera reunió eren uns 35 clubs, per la següent i afiliats a aquesta federació, hi ha de haver el 100% de clubs i associacions catalanes per tenir èxit amb un missatge clar i inequívoc de unió i força.

UNA PASSIÓ RESPECTUOSA, UNS AFECCIONATS RESPECTUOSOS

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

Please follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*