AMB, restringim clàssics o parlem del TAXI?

Arrel de les protestes d’aquesta última setmana a Madrid, del amics del Taxi i del anunci dimecres de l’inici de les restriccions el desembre, hem tornat a reflexionar sobre la contaminació i AMB.

I més, quan creiem fermament, que son unes restriccions arbitraries i amb poc pes empíric.

i ens plantegem el següent, Clàssics restringits o invertim en els 11000 taxis de la ciutat?

Parlem del Gremi?

Abans de començar, i per evitar mals entesos, som grans defensors del gremi del TAXI. Està molt de moda atacar-los. Esta molt de moda, la defensa de Uber i altres empreses les quals no ataquem. Però us heu posat a pensar tots plegats les arrels del problema. En un mon normal, el conflicte UBER-TAXI no existiria, però en el que vivim, existeix i amb raó. Quan dic mon, volia dir País.

No és una qüestió d’impostos, s’entén que ambdós conductors han de pagar els seus autònoms, impostos vinculats i els respectius IVA’s. EL problema d’arrel, ve, altra vegada, de l’administració(Ajuntament, IMT, etc). Per omissió, per mirar cap un altre costat, per permetre que es descontroles i per no fer-hi res. Ara la pilota és tan gran que difícil solució té. EL problema: El preu de les llicencies de TAXI.

I tot ve d’una llei mare del Parlament de Catalunya del 2003 on no especificicava que les llicencies havien de tenir preu public estipulat, deixant aquestes en mans de la especulació.

Un autònom que volia dedicar-se al TAXI a la ciutat(abans de UBER&CIA) tenia que anar al milanuncios i no al Ajuntament. Sí, sí, diguem-ho clar, al “mercat negre” a comprar una llicencia d’activitat pública, ON ELS PREUS NO SON REGLATS.  I estar disposat a hipotecar-se per mes de 140000€ sense un preu regulat, sense garanties que marquin allò que pagues. Sense cap garantia que allò que has pagat, quan arribi l’hora de jubilar-Te, valgui un ral.

Aquest és el problema real i no cap altre. Les condicions amb les que els Taxistes inicien la seva activitat en vers les condicions amb les que inicien la activitat la gent de UBER i similars. I aquest problema no l’ha generat ni UBER ni els Taxistes de peu, sino l’administració, IMT, Ajuntaments, Parlament…… per omissió i per mirar cap a un altre costat. Per permetre aquest descontrol, per no tenir ni idea, de a quan s’estan venent les seves llicencies.

En un país normal, si vols dedicar-te al transport de persones, esculls si vols a la demanda(Uber) o amb distintius i parada per ma alçada sense aquests greuges.

Això si, des de aquesta setmana els taxistes no poden portar pantalons de 3/4.

La solució, nosaltres, no la tenim, però evidentment, el greuje comparatiu entre UBER i TAXI, hi és i és molt gros de assumir i pair per ells, però repetim, la culpa no la té ni Uber i CIA. ni els Taxistes, segons el nostre punt de vista.

Contaminem?

Però bé, dit això, al que realment és el motiu del article, Contaminació dels clàssics o dels serveis públics?

Actualment hi ha al voltant de 11000 llicencies de TAXI que equivalen a un total de 11000 cotxes. De dilluns a divendres, estan autoritzats a circular diàriament el 80%, la resta té dia festiu i durant el cap de setmana, circulen el 50% del TAXI.

Cada taxi, fa anualment, una mitjana de 30000km per l’àrea metropolitana.

De dilluns a Divendres, per tant, tenim circulant de 8 del mati a 8 de la nit 8800 cotxes, carrers amunt i avall sense parar ni un moment fent uns 110km diaris. Relació del 70% gasoil 27% gasolina 3% elèctric?

Voleu dir que si aquesta proporció fos 100% elèctric la ciutat no ho notaria? O per ser més racionals, 70% gasolina(híbrid) 30% elèctric?

Tan se val si els cotxes son més moderns, la continuïtat de emissions diàries fa que un sol taxi, contamini més la ciutat que qualsevol altre persona, amb un us particular del vehicle. I no pas per males persones, la seva feina és així!

No hauríem de començar per els serveis públics de la ciutat?

I això no passa per anar als Srs. del TAXI i obligar-los a comprar-se un cotxe elèctric. Prou tenen en pagar les llicencies.

Proposta.

Si l’AMB, Ajuntaments, etcètera vol apostar per la descontaminació ambiental, que aporti 100M€(per ells és no res) i canviï tota la flota. Agafin els TAXI usats dels llicenciats i regali’ls-hi un vehicle elèctric d’aquests Nissan, Renault o dels que en breu sortiran.

Així sí que es notaria, i molt. I tothom estaria content. O quasi.

I aconseguiríem una segona, que aquesta si que la diem a títol de cotxesclassics.cat, la harmonia visual del taxi de Barcelona milloraria i molt, al estil Londres o NY.

Com sempre, valoracions i més valoracions, però en definitiva, el que tenim clar, és que els clàssics no som els culpables de res i el fet de restringint-nos el accés, no farà canviar res, en canvi, els vehicles servei públic renovats si.

Salut i Benzina.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*