Futur Clàssic: Fiat Multipla, l’acabarem veient com a clàssic?

Fiat Multipla.

Aquest es aquell clàssic article que tot magazine tard o d’hora a de encarar.

Un article d’aquells, que el vas escrivint amb un somriure constant a la boca. D’aquells, que quan acabes d’escriure, et fan malt les galtes i t’en dones compte, que no vas desencaminat.

I és que, era inevitable, que en la nostra Secció de Clàssics i Futurs clàssics, no hi acabes apareixen.

La pregunta és la de sempre, la exposició del model i curiositats també, però parlar d’ell és força difícil, sense caure en l’humor!

Fiat Multipla 1998-2004

Res te a veure amb el Fiat Multipla Original, El 600 Multipla. Tret de la configuració de 6 seients i la escasa producció de tots dos models!

Presentat el any 1998, la seva estètica ve ser trencadora. I dic trencadora, per que hem nego a parlar de innovadora. Va ser tant trencadora, que va acabar exposat al Museu d’art Modern de Nova York, al MoMa.

Dues motoritzacions, una gasolina 1.6 i un Multijet 1.9. Motors que sorprenien per el pes i grandària que havien de arrossegar. 6 places 3+3 i un maleter grandiós. Un vehicle pensat en i per les famílies i els viatges.

Però estèticament va ser tant trencadora que va acabar tocant el malt gust. Una estètica que no va convence, que molt poca gent va acabar adquirint. Estètica que el va portar a guanyar el any 1999 el guardó al vehicle més lleig del Any per TOP GEAR de Jeremmy Clarkson.

I estar clar que va tenir ventes, però del que no estic tant segur, és que fossin ventes per amor a primera vista.

Sempre hi ha quelcom positiu, i en aquest cas, el motiu de les ventes que va aconseguir. Si obviaves, fent un esforç inmens, la seva estètica, el seu interior era un vertader vehicle de viatges i rutes familiars. Tampoc es que el interior fos res del altre diumenge, però la sensació de amplitud i comoditat eren la clau. Aquelles grans finestres i vidres panoràmics et permetien un viatge planer i familiar on no perdre’t cap vista. I aquest, era el seu punt fort.

Fiat Multipla com a clàssic?

Sempre posem les condicions per arribar a ser clàssic, o clàssic popular per no ofendre a ningú. Raresa, unitats produïdes o supervivents, història, pedigrí de competició…..

Sou conscients que les compleix totes menys l’apartat de competició?

Francament,i fent aquell esforç del que abans parlava, obviant la seva estètica, arribarà un dia que ens fara gràcia veure’n un. Per que quan el veiem passar, comentarem la seva història. Quan el veiem passar, parlarem d’ell. Per que quan el veiem aparcat o circular, ens continuara no passant desapercebut. I no per una qüestió estètica de present, sino per una qüestió d’història de la Casa Fiat. I per tant, apostem per ell, amb la certesa, que d’aquí a 20 anys, el que tingui un Multipla, tindrà un clàssic que arrencarà converses allà on vagi.

Que en penseu? Compartiu o discrepeu?

 

Please follow and like us:

1 Comment

  1. Tot i no ser Sant de la meva devució, podria ser que si, per el tema de les unitats. Acabarà essent una raresa amb els anys

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*