
El govern de la Generalitat acaba d’aprovar un decret llei deixant sense afecte els articles de la proposicio de llei del canvi climàtic que fan referència al CO2.
En el seu text s’especifica:
- Es deixa sense efecte l’exercici 2019 que obligava a tributar turismes i furgonetes.
- Pel que fa a l’exercici 2020, que es meritarà el proper 31 de desembre, s’aplica la tarifa més baixa, prevista inicialment només per al 2019, fins a 120 g/km en el cas dels turismes i les motocicletes i fins a 160g/km per a les furgonetes. Els recursos, que estaran disponibles el 2021, es destinaran a polítiques ambientals.
- Es modifica el calendari de publicació dels padrons provisionals i definitius d’aquest tribut, amb la informació de l’import que haurà de liquidar cada contribuent, corresponent a l’exercici meritat el 2020. D’acord amb el text aprovat, el padró provisional s’exposarà entre l’1 i el 15 de maig del 2021 i el padró definitiu, entre l’1 i el 15 de setembre del 2021.
- S’estableix la fórmula (regla de càlcul) per calcular les emissions de CO2 de les motocicles que, per la seva antiguitat, no disposen de dades oficials. La fórmula té en compte tota una sèrie de variables tècniques com ara: el combustible, la cilindrada, la potència del motor, el pes o l’antiguitat, entre altres.
- Finalment, el Decret Llei aprova una bonificació del 100% de la quota íntegra per als vehicles considerats “clàssics”, de la mateixa manera que la legislació vigent ja preveu per als vehicles “històrics”. Per poder gaudir d’aquesta bonificació, els propietaris dels vehicles hauran de presentar davant l’ATC un certificat ‘d’idoneïtat’ validat per la Federació Catalana de Vehicles Històrics, que tindrà una validesa de 10 anys.
A efectes pràctics, pel que fa als clàssics, tindran una bonificació del 100% si disposen del certificat FCVH.
Ara caldrà esperar com serà aquest certificat i la duresa del mateix, així com d’altres factors com project cars i altres.
Ús deixem el comunicat oficial de la FCVH


Una batalla que en principi es veu ben encaminada pels interessos de la nostra afició!!
Creo que la Federación Catalana de Vehículos Históricos (FCVH) ha hecho un gran trabajo con la Administración para que se considerara a los vehículos clásicos como patrimonio y por esa razón bonificarlos con el 100% del impuesto. Es todo un logro. Si no fuera por esa gestión nos tocaría pagar a todos cada año por nuestros clásicos como vehículos contaminantes.
Lo que no entiendo es porqué en el artículo se presupone que el certificado que registre o valide la FCVH será “duro”. es un juicio de valor poco afortunado.
Los certificados iran vehiculados por los clubs correspondientes lo que fortalece a estas entidades y les da un valor añadido importante. La FCVH sólo registratará y validará el certificado a efectos de realizar un censo. Las tasas que aplique la FCVH y en su caso los clubs iran en función del esfuerzo administrativo que ello represente. Evidentemente será infinítamente más barato que pasar un vehículo a histórico o pagar el impuesto cada año. Los certificados (si no hay cambio de titular del vehículo) duraran 10 años.
No veiem la poca fortuna, i evidentment, cal veure la duresa o no del certificat.
Per que el que està clar, és que segur que hi haurà uns mínims que depèn de per qui, seran una muntanya i depèn de per qui no representarà res.
Com tampoc s’especifica res de la cotxes en procés de restauració o en espera de…
I això, company, no s’ho hauria de prendre vist com un atac a la feina de ningú, sinó una incògnita pròpia de tota nova regulació.
Sempre hem valorat molt positivament la feina de la FCVH com veurà reflexat en els articles que en parlem i així seguirem, així com també seguirem plantejant els dubtes que creguem oportuns.
En primer lugar debo decir que la transcripción de mi primer comentario, que curiosamente hice en castellano en la versión catalana de su web, no es literal en la versión castellana de la misma. Hay párrafos que no se entienden. Podría entender una malfunción de un traductor automático de catalán a castellano, pero de castellano a castellano no debería haber diferencias.
En segundo lugar mi comentario hacía referencia a la expresión “dureza” para referirse a las posibles tasas que la FCVH pueda aplicar en la gestión de los certificados. Sigo manteniendo que la expresión es desafortunada porqué da a entender que las tasas que se pudieran cobrar serán exageradas, cuando éstas todavía no están ni decididas.
La dureza de la que hablabamos nunca hizo referencia a tasas sino a requisitos de los vehiculos, estado de conservacion y uso. Saludos
Tinc una moto Vespa mod, 125 SL comprada l`any 1976.
Quins passos haig de fer per que la considerin moto antiga ?
Obligatòriament haig de pertànyer a un club o associació ?
Depèn d’on visquis no és necessari estar en un club sempre i quan estiguem parlant de fer la excempció d’IVTM per clàssics.
Si es pel CO2, sí és obligatori formar part d’un club que pugui certificar