Porsche 924/944: el conte del aneguet lleig

La historia del Porsche 924/944. De ben segur que tots coneixeu el conte del aneguet lleig, un conte clàssic contemporani de Hans Christian Andersen.

Resumit molt, i per aquells que no el teniu present, el conte va més o menys així:

El conte va de una Anegueta que cova set ous. Passat el temps covant, el dia que obren els ous surten 6 ànecs i un aneguet lleig, totalment diferent de la resta, més prim, més petit i mes lleig. Durant el temps de creixement, els seus germans aneguets en fan broma i l’exclouen del grupet de germanets. Va passant el temps, es van fent grans, i aquell aneguet lleig es convertí en Cigne, en un preciós i gran Cigne que tots acaben admirant.

Mes o menys, això és el mateix li ha passat als nostre amic Porsche 924. Us ho explico.

El naixement del 924, ve per un encàrrec de la casa Volkswagen a la casa Porsche. El objectiu, era un vehicle que utilitzes el motor Audi I4, de refrigeració per aigua. Porsche va desenvolupar el xassís, carrosseria, canvi, suspensions ,etc presentant a VW el resultat del projecte 425. Per una qüestió de canvi de directiva a la cúpula de VW i canvis de prioritats(Scirocco), el projecte 425 queda arraconat.

Coincidí que Porsche, necessita un substitut per el 914 ja molt envellit. Aprofitant la ven entesa, Porsche arriba a una acord econòmic per comprar el disseny 425 i fer el substitut del 914.

Tot i aquesta aposta de Porsche per el 425, i essent aquest, un disseny a les antípodes del que Porsche feia(motor davanter, refrigerat per aigua…) si llencen, i ÉXIT total. EL Porsche 924 i la seva evolució, el 944, reflota la empresa, convertint-se en model líder en ventes de la casa i el que més econòmic suposava la seva fabricació.

Aquí ve quan el conte. Passat els anys, la popularitat d’aquest model, juntament amb la del 944(excloíem el 944 TURBO), ha anat de capa caiguda. Per molts, retratat de VW, de ser un no-Porsche, de ser un vull però no puc i un llarg etcètera.

Durant molts anys, el 924/944 ha estat el aneguet lleig de Porsche i des d’aquest any 2017, sembla que poc a poc s’està convertint en el cigne, que va recuperant l’escut i l’emblema de Porsche en majúscules.

És clar, que no arribarà mai als nivells del 911. És clar que econòmicament, mai serà un 911 però el que sí és clar, és que no tornarem a veure-l patir comentaris desafortunats per la seva condició de ser i no el tornarem a veure anunciat per preus irrisoris.

944

Benvingut Cigne, Benvingut Porsche 924/944.

Fotografies: Arxiu i porsche.com

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*