Feliços 60 Anys amic 600!!

600

Tal dia coma avui, 60 anys enrere, sortia de la factoria de la Zona Franca el Mite, la revolució, el que per a molts representaria el punt de inflexió Familiar, El Seat 600 sota llicencia Fiat.

El 27 de juny de 1957, veia la llum el primer Seat 600 a la Zona Franca.

Una mica d’història.

Per a tota una colla de persones d’arreu de la península, la aparició del 600, amb un preu de compra al voltant de 65.000pts(391€ dels actuals), un preu, què amb una mica de sacrifici es podia comprar, significava la porta al mon, la porta a la aventura, la porta a viatjar, a somiar, a viure aventures que en el futur es convertirien en històries.

En definitiva, per molta gent, el 600 retornava la il·lusió per tenir quelcom nou, quan la vida era monocromàtica, monoteista i monocultural, en el regim dictatorial que es trobava l’estat en aquells anys.

 Sèries.

De l’any 1957 Fins l’any 1973 amb 799.419 unitats. De les diferents generacions de Seat 600 es fabricà la sèrie Normal(A-B-C) del 1957 al 1963, la Sèrie D(1ª-2ª) del 1963 fins al 1970, Sèrie E des de 1970 fins al 1972 i la L Especial del 1972 fins al 1973 donant per finalitzada la producció del Seat 600.

Sèrie N

La evolució de les sèries, anava lligada a les noves necessitats i evolucions de motor. Les primeres series A, B i C, més conegudes conjuntament com a Normal, motor de 633cc i 21cv, arrencada amb palanca situada al costat del estàrter entre el canvi de marxes i el fre de mà, les característiques llums en forma de llàgrima sobre les aletes davanteres que feien de posició i intermitent. Dipòsit de gasolina quadrat al lateral del compartiment del davant de 27L, porta del darrere amb 13 làmines i portes d’obertura al revés així com el marcador fins a 110km/h.

600N

Sèrie D

En aquesta sèrie es substitueixen les llums en forma de llàgrima per unes llums de posició sota òptica i intermitents a les aletes, arrencament per clau, motor evolucionat fins als 767cc i 29cv, dipòsit transversal al  davant de 30L(2ª generació) i marcador par fins als 120km/h, cendrer i porta del darrere de 15 làmines.

Sèrie E

En aquesta sèrie, substitueixen les portes per unes d’obertura convencional donant per finalitzada la saga dels 600 amb portes suïcides com es coneixien entre molts altres noms, òptiques davanteres i del darrere més grans i petits detalls interiors canviats. Motor 767cc i 25cv

600

Sèrie L Especial.

Evolucionen el Sèrie E amb un motor de 767cc de 28cv, clausor antirobatori a la columna de direcció, i un monocasc(Carrosseria que actua com a xassís) més robust.

Seat 600 BMS

fornt Seat 600 BMS

A dia d’avui, totes les series son molt vives i prova és, la traveseat d’aquest passat cap de setmana i el fet que per el 9 de setembre, per el guiness que pretén Seat, ja n’hi ha vora 1000 inscrits!!

600 Cabrio

De tots els colors, de tots els estils, Abarth, modificats, cabrios. El Seat 600 és un mite, és únic i per allà on va, trenca colls, a antics propietaris, a antics somiadors, i als nous somiadors, també

600

Moltes felicitats 600, moltes felicitats Seat el aquest 60 anys del naixement de la revolució automobilística del país.

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*