La Bombolla del clàssic es desinfla i els preus recuperen posicions.

Preus. Fa un temps, cap allà al desembre, us parlàvem de la Bombolla del Clàssic. Us en parlàvem arrel de la visita a Auto Retro Barcelona, després de passar per la part de venta entre particulars.

I us en parlàvem també, quan la empresa de subhastes Catawiki, va treure a subasta aquell Seat 1430 de Julio Iglesias, on estimaven un valor de Venta de uns 32000€. Que per cert, no va assolir ni el preu ni el mínim estipulat per el venedor.

I d’allà ençà els preus continuaren pujant fins farà aproximadament quatre mesos, on es percep una frenada i baixada.

Això, a priori té unes lectures. Positives i negatives.

Positiva Preus.

  • Comencem a veure com la ferralla encamina altra cop els preus.
  • Poc a poc, tornem a veure anuncis amb els preus aproximadament reals.
  • La gent comença a ser conscient del que té a casa, que en contades ocasions és or i en la gran majoria clàssics amb valor relatiu.
  • Podem tornar a començar a comprar vehicles per restaurar o restaurats a preus real
  • La afició tornarà a ser d’aficionats i no de inversors.
  • Els compra-ventes sorgits de sota les pedres, d’aquests últims anys, deixaran de unflar els preus
  • Barn-Finds tornaran a ser Barn-Finds.

Negativa Preus.

  • Tots aquells que compraven clàssics com a inversió veuran devaluades les inversions.
  • Tots els nous compra-ventes, que han aprofitat aquesta ben entesa, no seran tan rentables.

Totes les bombolles han estat dolentes. La Bombolla inmobiliaria és el més clar exemple. Per sort, la del clàssic no ha arribat a aquells nivells.

I tinguem clar, que la bombolla es va iniciar gracies a programes com Joyas Sobre Ruedas, Gas Monkey, o aquell de Burgos, que no recordo ara el nom. Magnífics programes de entreteniment i aprenentatge, però que van donar la sensació, a aquells que tenien un R4 podrit al paller, que de sobte tenien or.

Sempre hem dit, i reconeixem, que la clau és la oferta i la demanda. I en aquest punt, i estarem tots d’acord, però amb matisos.

Ho comentàvem en aquell temps, el valor que se li va donar al cotxe del Julito era del tot irreal. Però quant temps hem vist, anuncis de 600 D o E per 5 o 6 mil euros? I qui diu aquest, en podríem parlar de molts altres exemples.

És veritat, parlem d’oferta i demanda, però si tots els oferters, es marquen aquesta xifra, totalment desmesurada, la oferta es limitarà en aquest llindar. I el demandan, tindrà dos opcions, pagar o deixar la bossa d’oferta plena.

En tota bombolla, hi ha el convenciment col.lectiu dels interessats, a donar veracitat als preus. I la gent s’ho creu i compra. Però sempre arriba al punt, que el preu de veritat apareix per disgust de molts. Pisos comprats per 100, i a dia d’avui, ben just es venen per 50.

I en algun cas, una bombolla, ha acabat en estafa, fons Filatèlic per exemple.

Estimem-nos

És clar, que no és de aplicació per tos els preus dels clàssics. Parlàvem més d’aquells clàssics populars que de sobte, s’havien convertit en or.

Ferrari, Porsche, Mercedes, Rolls per exemple, pero també E-type, Mustang, Camaro, Challenger sempre tindran valor afegit. 5GT Turbo, Abarth, 1430, 850 spyder o coupe, 600N,Mini també entrarien en aquest grup. I molts altres!!

El valor, no el fa l’edat(que també ajuda), sino la història del model, el nombre produït o sobreviscut i el context històric i per que no, el coolness, son el components clars que orienten els preus reals.

El fet de superar els 25 anys no fa, ni hem de permetre, que passin de 600€ a 3000€.

I ULL, no dic que un vehicle, quan faci 25 anys no hagi de ser clàssic. No entraré en aquest debat, el que dic, és que per fer-ne 25, no se li multiplica el preu per 5.

Estimem-nos. Tornem a ser racionals, tornem a ser afició de aficionats per poder gaudir restaurant i conduint les nostre criatures.

Molt més que clàssics.

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*