12 octubre de 1915, Ford T arriba al Milió!!

Tal dia com avui, 12 octubre de 1915, la revolució a la industria automobilística que provocà Henry Ford, veia els Resultats.

La producció del Ford T s’inicia l’any 1908 a la Planta de Piquette. En aquesta planta, la producció es feia com a la resta de plantes del mon. Cotxe a cotxe, amb operaris treballant junts sobre el mateix.

Al 1913, la producció del T, es traslladà a la nova planta de Highland Park a Detroit, una planta molt més gran on podia assumir la gran demanda que tenia el Ford T. Hem de entendre que el Ford T, en aquella època, per preus i condicions de compra, esdevingué un coche popular, assequible per un bon nombre de gent.

Henry Ford tenia preparada la sorpresa per el mon sencer en aquesta nova planta. Tenia que resoldre la gran demanda, per que els temps de entrega no fossin a un any vista.

Cas Ford

I aquí va néixer el Cas Ford o la Revolució de Ford. Henry Ford va introduí en el seu sistema de producció la cadena de muntatge a la industria automobilística. Va ser el primer en introduir la cinta transportadora en aquesta industria. Va passar de tenir operaris muntant cotxes sencers, a operaris estàtics posant peces a xassissos i carrosseries que anaven passant per davant seu.

Això va provocar que s’augmentés la producció en un 50%, i que el preu del vehicle passes dels 850$ de 1908, als 250$ al 1927 al finalitzar la producció. Però tambe va comportar, que els treballadors veiessin els seus salaris incrementats i la seva jornada laboral reduïda. 5$ per 8 hores de feina. Abans eren menys i més hores.

I tot això va comportar, que el Ford T fos el primer vehicle en aconseguir la fita històrica de 1.000.000 de ventes que arribaran als 15.000.000 al 1927.

I això ho va aconseguir un dia com avui, 12 octubre de 1915.

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

 

info: wikipedia.org, history.com

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*