Tal dia com avui, 3 d’agost de 1973. Adéu al 600

El vehicle que va canviar la història de la automoció d’aquest país deia adéu. Tal dia com avui, 3 d’agost, però de 1973, ens deia Adéu-siau.

Ho parlàvem l’any passat, amb motiu del 60é aniversari del Seat 600. Tot un model, que importat al seu inici d’Italià, i posteriorment, produït a Zona Franca sota llicència Fiat, va ser capaç de canviar el món per a molts.

Des de 1957 fins a 1973, 6 versions va veure el model. A(1957), B(1961), C(1962), D(1963), E(1969), L(1972). També una edició comercial.

16 anys de producció, que van registrar  un total de 799.419 unitats.

I el seu final era anunciat. Tot i la revolució que va causar en els seus orígens, com a cotxe popular, el seu disseny no permetia una bona adequació als temps. Així que, l’aparició amb força dels cotxes populars Francesos, així com dels propis germans de marca, va provocar un sonor adéu.

front Seat 600 BMS

3 d’agost de 1973

Foto: Seat Vehiculos Históricos

Però a la Zona Franca de Barcelona, a la Factoria Seat, el final de la producció no va ser com qualsevol altre. Al sortir el últim Seat 600 L de la cadena, aquest va ser rebut per una pancarta on si llegia: Naciste Principe y mueres rey.

Així doncs, avui, 3 d’agost, però de 1973, la producció del Seat 600 posava fi. 16 anys de producció ininterrompuda i creador de somnis.

Una breu pinzellada del Adéu del Seat 600 de fa 45 anys, un 3 d’agost.

Salut i Benzina

cotxesclassics.cat

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*