Mònica Xluke: Històrics sí, youngtimers també!

Contactem amb Mònica Xluke, Portaveu de la Plataforma d’Afectats de les restriccions circulatòries (PARC) per que ens doni el seu punt de vista. Casa nostra, és plural d’opinions. Creiem fermament amb el debat. I per tant, el punt de vista de la PARC és imprescindible. I si el llegiu bé, trobareu punts el comú amb el Video del Lluis Dejuan, comissionat de la FIVA per Andorra.

Com veuen els canvis de legislació dels històrics i classificacions de vehicles els amics de la PARC?.

I això és el que ens explica.

Mònica Xluke: Reflexions després dels últims canvis.

Sota un mateix paraigua conviuen diverses realitats referent al món del motor dels “viejunos”; d’una banda estan els “històrics” que vindrien a ser aquests cotxes entre la I i la II guerra Mundial. És inevitable que les guerres marquin èpoques, la gran majoria d’avanços tecnològics els devem a elles per desgràcia.

Després hi ha una evolució diferenciada: la generació Americana i l’Europea. Dos tipus de cotxes en una època semblant, però de diferent concepte.

l’Americà enorme, armatoste, luxós, marcant estatus, llest per devorar milles.

L’Europeu, evolucionant tímidament amb petits vehicles econòmics destinats a satisfer modests desplaçaments….als quals se li afegeixen els luxosos però poc variats models destinats a la Burgesia i gent de poder adquisitiu. Aquestes intenten competir amb els vehicles d’importació Americana que circulen per Europa i també per Espanya (vegin-se Madrid anys 50, gran negoci dels Marines de les bases Americanes; portar cotxes i vendre’ls).

BelAir

Fins fa poc, solament per arribar als 25 anys de vida, a qualsevol vehicle se li atorgava la possibilitat de tenir estatus d’històric.

Fa molt que no hi ha cap guerra i sobreviuen multitud de cotxes. Ara ha arribat la destralada i declaració d’intencions conjuntament. No solament s’haurà d’arribar als 30, sinó que difícilment un organisme que defensa a mort solament una elit de vehicles, permetrà que un Citroën C11 comparteixi una “H” amb un Citroën Xantia. I sols no ho vulguin pujar als 40!

Si volem ser Europeus, n’hauríem de tenir prou, amb vehicles de 30 i estar al corrent de la ITV.

Noves classificacions.

Ara bé, esportivament parlant, la classificació hauria de ser més àmplia.

“H” sota uns requisits de “club” i FIVA, diferenciant èpoques.

“diga-li X” de cara al fet que els joves d’avui i no tan joves, amb titularitat de cotxes dels 70, 80 i 90(perquè amb l’electrònica l’obsolescència està garantida) puguin continuar amb l’afició i amb el relleu més que desitjable.

D’aquesta manera, amb la seva deguda classificació, sense afecte a la lliure circulació.

A Europa amb vehicles de 30 anys vas fins a la porta de Branderburgo si et ve de gust.

Hi ha un generació, que té Golf, Corsa, 205, etc i que gaudeixen amb els seus cotxes. Tenen el dret a conservar-los i a circular lliurement. I quan compleixin els 30. l’únic sedàs, la ITV.
Tot és mou, la societat és mou, els gustos  i els aficionats també. Noves categories, nous horitzons. Projectes i propostes damunt la taula. El qué és evident, és que som vius i tothom s’ha d’entendre.

Gràcies per atendre’ns Mònica Xluke, i voler compartir el teu i vostra punt de vista. Si voleu estar al dia de la Parc, cliqueu aquí!

Salut i Benzina

Cotxesclassics.cat

Please follow and like us:
0

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*