CO₂ a preu d’or pels clàssics sense H.

Escarabat

CO₂, La qüestió és no sortir del fang.

Quan encara no hem acabat de parlar i de discutir sobre les restriccions de l’AMB, ara ens surt la Generalitat de Catalunya, a dir-nos, que han trobat una nova manera de boicotejar i escanyar al món del clàssic. a partir del 2020.

Imagino, que les bonificacions als clàssics, deuen provocar urticària a algú per què sinó ja no m’ho explico.

Amb tots els raonaments que s’han arribat a donar amb el tema de les restriccions, per injustes i arbitraries, i ara va i encara ho fem més gros.

CO₂, De 7 a 130 euros any

I una vegada més, farem servir els valors menys objectius. Algú dictamina el que surt per l’escapament i ja en tenim prou. I si el meu clàssic surt 2 vegades l’any?

En aquesta ocasió, la proposta de llei, ja preveu un 100% de Bonificació pels vehicles amb la lletra H. Però, i si hem nego a pagar per la H? Pagant continua cantant Sant Pere? Tant costa dir, els vehicles de més de 30 anys (edat que es pot esdevenir Històric(H)) igual que amb el IVTM(si l’administració local vol) que serán 100% bonificats? Perquè l’element diferenciador, ha d’esser, a raó de 1000€?

El sector del clàssic/Històric va molt més enllà d’una H a la matrícula. Aquestes alçades de la pel·lícula, encara ho hem d’explicar?

i, no ho podem fer bé?

Si he de pagar, pago, però bé!

Si, possiblement, un Pontiac tira CO₂ per avorrir, a l’atmosfera, cada dia que surt. Però, si surt 5 cops l’any, tira més CO₂ que un Dacia Sandero circulant cada dia?

Fem uns càlculs ràpids, senzills i per totes les edats a veure si algu veu la justicia per alguna banda:

Dacia Sandero (aprox. 7 € impost CO2)

109gr/km.

En un any, fent uns 10000 km, emetrà 1090 kg/any

Pontiac (aprox. 100€ impost CO₂)

(Xifres exageradíssimes pel càlcul)

500gr/km.

En un any, fent uns 2000 km, emetrà 1000kg/any

A nosaltres ens patina i molt.

Per què, un altra vegada, obvien la ITV per realitzar una feina de suport, a l’hora de redactar lleis? No podria la ITV enviar a Transit/Generalitat les dades d’ús i d’emissions i a partir d’aquí fer els càlculs? Tan difícil és fer les coses justes? Per què, tot i que no etendria el haver de pagar pel Pontiac(exemple), menys entendria, pagar més que un Sandero!

I aquest cas, és la realitat de moltes cases. I si vaig a ITV, amb un vehicle que durant tot l’any ha fet 50km? o 20km? o els kms justos entre domicili i ITV? Quin CO2 m’ha de cobrar la Generalitat de Catalunya, el generat per el vei?

Si s’ha de pagar paguem, pero sense estafes tant fragrants. Informe de ITV amb quilometres realitzats i lectura de fums. Una simple regle de tres ens donarà el resultat. Sols no ens sortis a cobrar!

Però que quedi clar, que no vull pagar. Que la catalogació d’Historic implica pagar. Que fassin igual que amb el IVTM però per llei, bonificacions a partir dels 30!

Encara estan perfilant la proposta, encara hi ha temps perquè els agents, als quals, tenen la confiança del aficionat (FCVH i FEVA) intervinguin una mica més per trobar aquesta mesura més justa, si no, serà una nova mesura sangonera i absurda. Una vegada més, mesures en contra del patrimoni, en contra del clàssic/històric.

Cotxesclassics.cat

Please follow and like us:
error20

4 Comments

  1. Estic d’acord, les emissions de CO o CO2, s’haurien de pagar com un rebut de consum d’electricitat, aigua, gas, etc. No amb tarifa plana calculada en uns suposits poc realistes. La majoria de propietaris de classics, fan pocs kms a l’any i en alguns casos 0 kms.

    • Però és que les emissions de CO2 ja les estem pagant com un rebut de consum, perquè les emissions de CO2 són directament proporcionals als litres de combustible consumits, i la gran part del preu del combustible ja són impostos! Pretenen cobrar dos vegades pel mateix concepte! Si el nostre vehicle gasta (i emet més CO2 que un altre) ja estem pagant més impostos per això, i el total que paguem (i emetem) a l’any dependrà de l’us real que en fem a l’any: siguin 1.000 km ó 50.000 km, així que no cal un impost addicional, i a sobre que no vagi relacionat a les emissions de CO2 anyals que està fent aquell vehicle! I tampoc és solució pujar encara més els impostos dels combustibles, quan ja els tenim molt cars en relació a Europa, tenint en compte el nostre nivell econòmic! Coi, que costa menys omplir el dipòsit a Alemanya!

  2. Ademas de todo lo expuesto, que estoy muy de acuerdo hay otro tema que es muy importante, es el siguiente, si una persona tiene varios coches no tiene que pagar por cada uno, pues solo utiliza uno….

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*