Baixa Temporal per un any!

Abarth

Baixa Temporal. Sembla que els disbarats no hagin de deixar d’arribar.

Si ja en teníem prou amb el nou impost de CO2 i els seus derivats associats.

Ja en teníem prou amb la zona de les baixes emissions i les seves restriccions en vers la circulació dels clàssics.

Ja ens havíem menjat que un percentatge elevat de municipis tornessin a cobrar l’IVTM.

Si amb tots aquests disbarats ja en teníem prou i de sobres, ara surt l’estat, i ens regala una publicació al BOE que ens torna a interpel·lar directament!

RD265/2021 13 abril 2021

El RD265/2021 modifica el Reglament general de vehicles RD2822/1998.

Us deixem l’enllaç perquè us el pugueu llegir sencer, però en resum, la modificació que ens afecta és al Article 36 on ara hi diu:

«1. Los vehículos matriculados causarán baja temporal en el Registro de Vehículos en los casos siguientes:

a) Cuando su titular manifieste expresamente la voluntad de retirarlos temporalmente de la circulación.

Las bajas temporales de los vehículos cuyo titular manifieste su voluntad de retirarlos temporalmente de la circulación tendrán una duración de 1 año desde la fecha de solicitud de baja temporal. Pasado ese plazo sin que previamente el interesado solicite la prórroga la situación de baja temporal, finalizará la baja temporal y el vehículo volverá a estar en situación activa.

Las prórrogas del plazo de baja temporal se podrán solicitar a la Jefatura de tráfico como máximo 2 meses antes de la fecha de finalización de la baja temporal.»

RD265/2021

A pel Baixa Temporal

És a dir, tots aquells clàssics guardats, pendents de restauració o senzillament sense circulació, a partir d’ara sols tindran una baixa temporal d’un any. I si en vols més, t’hauràs de recordar que, 2 mesos abans de la seva finalització has d’anar a perdre un matí per la seva renovació.

Però Compte, si et despistes, i vius en un municipi sense bonificació del IVTM, aquell any, te’l menjaràs!

Una altra modificació-disbarat que no te cap mena de sentit. Quan tens un vehicle de baixa temporal, és perquè temporalment, no n’hi donaràs ús pel motiu que sigui, i passada la temporalitat que tu estimis, el tornaràs a donar d’alta. Tal com estava dissenyat, estava del tot correcte.

Amb la poca confiança que tenim amb l’administració, i la ruïna econòmica que té en aquests moments, encara que sigui a taxes petites, volen aprofitar-se novament del despistat, i sobretot, del despistat del clàssic.

Una nova persecució cap al nostre sector. Una vegada més, aquest estat barruer i amb falta total de consideració cap al clàssic, ens escull com a centre de diana.

Això sí, grans titulars d’una nova matrícula H.

Baixa temporal per una any? Qui els va parir!

No us despisteu, l’estat us estima més si pagueu.

Salut, Padciècia i Benzina

2 Comments

  1. La quantitat exagerada de cotxes zombies que hi ha es un problema. El propietari d’un classic el dona de baixa temporalment i es preocupa i el tornara a activar. Te molt de sentit

    • Però que degut al cotxe zombie, un propietari de clàssic, hagi de renovar cada any la Baixa temporal, es busca el descuit. Un descuit = un Ivtm Molts descuit….
      Hi ha molts clàssics de baixa temporal en exposicions o pendents de restauració..

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*