Distintiu FEVA, Matrícula Històrica o millor res?

FCVA, FEVA i FIVA. A mesura que passa el temps, a mesura que s’acosta més i més una possible data límit, tot resta obert.

No hi ha res, no hi ha hagut cap reunió que hagi transcendit amb mesures i/o propostes concretes. Si més no, el que més ha transcendit ha estat la reunió entre la FEVA i la DGT. Tot un gruix de propostes, de declaracions d’intencions per intentar paliar els efectes de les mesures de restricció de transit.

Però sabeu qué?

Totes passen per passar per caixa. Cap de les propostes i/o intencions tenen un caire gratuït per l’interès general. De totes se’n extreu un primer, passar per caixa, i desprès parlem dels drets. Doncs com feien servir quan les autopistes. SRS. JO NO VULL PAGAR.

D’aquella reunió, se’n extreia la idea, de protegir la circulació lliure de clàssics, per aquells vehicles amb placa H o bé amb el distintiu FEVA.

Es a dir, som un país on sempre tens opcions, això si, totes vinculades a pagar. Revisem-les.

Matricula H.

Aquesta és la opció per excel·lència, la de categoria, la més cara. Personalment, us haig de dir que no en soc partidari, no hi trobo els beneficis.

Hi ha casos, on no tens més opcions que fer-ho, importacions, militars i altres cotxes amb especificacions curioses. Però en la resta, no veig per què un cotxe ha de passar a portar la placa d’històric, quan l’únic “benefici”, és la periodicitat de les ITV o en aquest cas, com volen ells, per entrar a ciutats.

La broma et pot arribar a sortir per uns 1800€ entre pitos i flautes, mil i un maldecaps i havent de cumplir i respectar la llei reguladora i totes les seves obligacions associades. Per citar un exemple, un vehicle catalogat com a Històric, passa a formar part del Patrimoni del Estat, i per tant, com qualsevol altre, aquest, pot disposar d’ell, quan vulgui. En certa manera, el teu cotxe passa a tenir un copropietari.

És a dir, opció matrícula H, per els que vulguin alliberar 1800€ i tenir un copropietari(exclòs tots  aquells cotxes que comentàvem al inici, especials, curiosos i d’importació).

Distintiu FEVA o FIVA.

Un tros de metall o adhesiu, amb forma per definir, molt car. El preu oficial no el tenim, però fent consultes per internet d’altres països poden representar  un 250€ cada deu anys o fins la venta del vehicle. Segons la reunió de dissabte a Montmeló, diuen al voltant del 120€.

Es a dir, la segona opció, passar un mal de cap similar al de la matricula H, per tota la paperassa que representarà, per que et diguin que TU SI QUE VALES amb la condició que ingressis X diners al compte de la FEVA. I amb això ja podries, si es confirmés, circular lliurament per les ciutats.

Doncs a mi m’agrada més una hipotètica opció TRES.

La Nostra

La opció de no pagar, ni per una placa sencera, ni per un tros de placa. La FEVA existeix o recau el motiu de la seva existencia, a la unió de clubs, associacions i aficionats individuals. Aquests pagan religiosament les seves quotes(75€ any), o així ho haurien de fer. I amb aquest ingressos, han de vetllar per la afició i per l’aficionat en punts com aquests. I no pot ser que la primera batalla, haguem de veure una solució monetaria, tant típica del país on vivim.

La FEVA i/o futura FCVA, ha de vetllar, per que sense un euro, el propietari del clàssic, no es vegi privat de la seva lliure circulació. Han de treballar amb les institucions. Que entenguin la importància de la nostra afició i del gran valor en patrimoni històric que representem. I la primera oferta, ha de ser a cost zero.

La primera proposta ha de ser lliure. Han de procurar fer entendre la realitat de la història sense buscar un benefici propi(emissió de plaques). Ho han de fer per el aficionat i per els associats, gratuïtament, sense pensar en contraprestacions per les contes de la FCVA/FEVA/FIVA. Sols Front comú per el que és just.

Que no hi pugui haver mai la lectura, que la FEVA treu profit de les decisions de la AMB. No tenim la vista bruta, ni som de malpensar, però aquesta lectura hi és.

Ja paguem prou.

En tot cas, si volem la plaqueta o adhesiu, per que ens fa gràcia o ens agrada com queda, que per això sigui, i no pas per tenir dret a circular.

Hem de conseguir continuar circulant sense passar per caixa, per que nosaltres no som el problema, ni la financera de uns o altres.

Salut i Benzina

5 Comments

  1. Si señor, muy bien dicho
    Al final conseguirán provocar manifestaciones y Movilizaciones, siempre de forma civilizada y respetando la vía pública.
    Que más podemos hacer si como bien dices la encargada de velar por todos los amantes de los clásicos nos hacen pasar por caja y marginar algunos sectores como vehículos entre 20 y 30 años

  2. yo soi de la opinion de no pagar nada ni historica ni adesibo plaketa nosotros no contaminamos los diesel si lo hacen incluso de nuevos sebe ke kieren poner inpuestos para poder circular y entonces no contaminaremos balla cara ke tienen resumiendo mi coche lo sacare a pasear cuando kiera pero sin pagar un duro

  3. Tinc varis vehicles classics,algún matricula Histórica,altres no.Y no voldria cambiar aquestas per la H.
    Ni pasar per caixa.Faig com a molt 1000 Km amb cada vehicle anualment.
    Amb asegurance de classic i la ITV al día de tots….que collons volem mes?

  4. Me gustan tus artículos.
    Sabes donde esta el fallo? que no nos dicen la verdad: LA VERDAD es el futuro colapso de tráfico en Barcelona y alrededores (rondas y vías de acceso)al ritmo que llevamos entre el 2020 y 2025 se prevé un gran colapso diario por parte de diferentes entidades y/o estudios que se han elaborado: cada dia hay mas personas que por presión de turismo, subida precio de alquiler, etc debe de abandonar su casa pero no su puesto de trabajo en la ciudad, ergo, mas gente entrando y saliendo: la bonanza económica hace que muchas familias aumenten la flota de coches (hijos, etc), los cruceros que llegan diariamente pueden producir un tráfico de entre 175 y 350 autocares DIARIOS, se añaden a empresas independientes de tour operadores que organizan viajes para clientes hoteleros, independientes, etc…., turistas que llegan de fuera con sus coches, los que alquilan un coche, luego sumale los “go-go cars” y diferentes engendros circulando: todo ello condensado DIARIAMENTE en una área que comprende el parque Guell, centro y zona litoral (incluyendo Montjuic): como no va a estar colapsada? añadiendo que en el AMB el transporte publico es un caos, en el cual la gente no puede confiar, mas sumale huelgas, etc…..
    QUE NOS DIGAN LA VERDAD: QUE NO NOS ENGAÑEN: saben positivamente que hay que hacer desaparecer la mitad de los coches …..si no fuera así, me dejarían reconvertir mi coche en eléctrico u híbrido (no me lo homologan) y mi Saab del 84 podria hacerlo funcionar con GLP, pero como estaba modificado perdería su “valor original”….y tampoco me lo homologarian como coche normal de diario…entonces? donde queda el medioambiente?…
    Están segando la hierba bajo los pies a miles de ciudadanos y no se están enterando: esa es lo mas triste: lo mas indignante es que cuando se den cuenta, la norma ya estará TAN IMPLANTADA que sera imposible luchar contra ella….

  5. Buenas tardes,
    Personalmente me parece vergonzoso que por ejemplo un señor con un Ford A tenga que pagar por circular una docena de veces al año 120 € que sólo lo cogerá entre semana por dos motivos ir al mecánico o pasarle la itv, cuando volvemos a lo mismo no contamina y tampoco se usa como coche a diario. Como se puede pagar por tener un adhesivo que presuntamente se dan gratis a los vehículos de gasolina de uso a diario del año 2000 hacia adelante?
    Las personas que tenemos más de tres coches tener que pagar aunque hasta dentro de 10 años no vuelvas a pagar 120 € por coche es una ruina. Así están dando la razón a cierta gente que ven una afición para gente adinerada cuando al menos en mi caso es todo lo contrario pues teniendo un trabajo normal te sacrificas en viajes, restaurantes, salidas, etc por aquellos coches que siempre has deseado tener por las razones que sean.

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*