Quina Merda de 2019 pel clàssic.

Com ja és tradició, ens agrada acabar l’any fent una valoració del que ha donat de si. De com ha anat el 2019 pel sector del clàssic i Històric.

Els pros i contres des d’1 de gener fins a 31 de desembre. I aquest any, no podem fer res més, que dir i afirmar, QUINA MERDA D’ANY AQUEST 2019!

Sí, no he trobat una millor paraula. Tota la resta, no expressaven la força que requereix aquesta valoració. I és que, tret dels de sempre, la resta, òsties a manta.

Associacions i Clubs.

I és que sols les associacions i clubs amb la seva feina incansable, han posat color i alegria aquest 2019. Caps de setmana plens de trobades, KDD, fires i exposicions són les que ens han regalat arreu del territori.

Caps de setmana amb múltiples opcions on anar amb el nostre clàssic. Si algu sap com mostrar el patrimoni, son la gent de les assciacions i clubs!

Grans Fires també, SILS, REUS, LLEIDA, MOLLERUSSA, HOSPITALET i l’ESPUNYOLA! Èxits absoluts!

Però ull, potser el límit de trobades també l’hem trobat!

Assegurança Clàssics en Repòs.

Una bona Notícia al febrer, ens la va donar Europa. Van fallar a favor dels usuaris, que els vehicles en repòs en propietat privada no requerien assegurança. Quelcom positiu que ens vingué d’Europa i que ens va fer començar bé l’any.

Restriccions i CO2.

I fins aquí el positivisme. Perquè a això és al que hem referia a Merda de 2019.

Ens hem passat l’any parlant-ne. Tot de mesures en contra de la nostra lliure circulació i en contra de la conservació del patrimoni.

Mesures populistes medi ambientalistes, que en cap cas, han contemplat la realitat de moviments ni la realitat de contaminació dels vehicles clàssics.

I encara menys, la conservació i preservació de part del nostre Patrimoni industrial

Per una banda, AMB restringeix la circulació de clàssics i històrics sense excepcions. 10 dies de circulació a l’any a raó de 2€/dia.

Per l’altre, fins a 132€ d’impost de CO2 per vehicle vell sense tenir en compte la contaminació real derivada del ús real.

I el que més hem cabreja i m’endinsa en la merda del 2019 es no saber que ha fet la FEVA i la FCVH? Que han fet com a Federacions estatals i autonòmiques per parar aquestes iniciatives?

FEVA

Per què d’elles sols en conec dos. I si mireu la web de la FEVA, no hi ha més.

La primera una reunió de la FEVA amb la DGT i l’altre amb l’ajuntament de Madrid. Com si la DGT tingués alguna força a l’AMB o Madrid. Les decisions medi ambientals són polítiques i populistes, i per tant es necessiten treballs polítics d’alçada per revertir-les.

Que ha fet més la FEVA? Amb l’AMB zero, que coneguem, cosa que a Madrid força. Actitud discriminatòria absoluta al nostre entendre. Potser alguna explicació, haurian de donar a l’aficionat i associat d’aqui del perquè.

Des de fora, una única i trista percepció: la poca repercussió i nul força que té la FEVA a l’estat. Sols ha aconseguit bones paraules i bones intencions que no es materialitzen.

I compte, allò aconseguit a Madrid és fruit d’un canvi de govern no ecopopulista, no pas per res més.

FCVH

I la FCVH, sols en sabem el comunicat que no donaven suport a la PARC en les mobilitzacions per què ells treballaven per altres vies i una reunió amb l’AMB.

No seria el moment ara, d’explicar quines han estat aquestes vies i quins han estat els resultats? Perquè si no ho expliquen, dóna la sensació que no s’ha fet massa.

Tocaria, fruit dels resultats, donar-les. No perquè ho digui jo, sinó per tranquil·litzar a l’aficionat/associat que està ben representat, hagin assolit objectius o no.

PARC

La PARC ha estat molt activa, un col·lectiu que col·lateralment també ens representa. L’esperit de mobilització no l’han perdut tot i les critiques. I no han parat d’omplir BCN de mobilitzacions.

Però com vaig dir quan el rebombori i «foc creuat» entre PARC i FCVH pel mètode, el mètode no és el problema sinó el receptor. Les mobilitzavions ciutadanes se les passen pel……. i les reunions amb opcions no populistes també.

I sols un factor polític ho podria resoldre. Una FEVA amb pes i presència ho hauria pogut forçar, però palesa ha quedat la força.

La FCVH no hi tenia massa a fer, la seva força és petita fruit de la poca trajectòria i presència actual. Una patata calenta agafada amb massa escalfor i de cop. La FEVA era la responsable política que havia d’actuar i treballar. I aquí, al territorio, sembla que poc o res.

AutoRetro 2019.

Una mica més de Merda la caiguda amb aquest tema per sumar el 2019. La companyia responsable d’autoretro es carrega el certament més significatiu(tot i les critiques, del nostre país).

I ja no és sols que s’hagi carregat l’edició del 2019, sinó que això donarà peu, a qüestionar la del 2020. Trista notícia per l’afició i aficionat.

 

Trista Conclusió de la MERDA de 2019 i de futur.

Encetarem un 2020 on no haurem d’assegurar els vehicles clàssics que tinguem en repòs al garatge però sense poder-los treure de dilluns a divendres de 07 a 20h si vivim a l’AMB.

Pagarem un impost de CO2 de luxe sense justificació. I sense poder contaminar, ja que no podrem circular si som de l’AMB.

Haurem de veure si recuperem Autoretro Barcelona aquest 2020.

Haurem de veure si la FCVH agafa més força i si la FEVA exerceix la que suposadament té per corregir restriccions i impostos.

I el que segur que veurem, és un calendari ple d’activitats, gràcies al motor real de la nostra afició, els clubs, associacions i aficionats!

Siguem entre tots capaços, de netejar la merda, i fer que torni a brillar la resplendor, del vehicle clàssic i històric a casa nostra!

Feliç 2020 classiquerus.

Marc Rovira

Cotxesclassics.cat

Please follow and like us:
error20

6 Comments

  1. Bon i trist resum… Tenim el pais k ens mereixem. Els politics son bastant curts amb tot aixo, no hi ha cap ciencia en les limitacions sobre polució. A mes el tema dels classics clama al cel. El mes facil es prohibir i cobrar…k es el k tota akesta colla sap fer. A mes les federacions de classics es com si no hi fossin…. Aixi k coincideixo amb tu…quina merda de 2019

  2. Marc,
    Et felicito per l’exposició tant aclaridora i professional que has fet del tema, amb una pila d’enllasos que ens ha donat una bona estona de lectura.
    El teu analisis es perfecte i la pena és que no hi hagi mes sensibilitat i sensatesa en l’impacte real dels nostres vehicles, Antics, Vintage i Clàssics.
    Esperem que 2020, amb l’esforç i implicació de més aficionats, ens porti uns bons resultats en les rebaixes de ZBE i CO2.
    Una cordial salutació i un bon any!

  3. Desde luego que estos señores tienen un plan, fuera coches excepto los de lis ricos o los que puedan. Les importa un bledo los clásicos y los históricos y por lo tanto el patrimonio histórico y futuro histórico. Lo del impuesto a los históricos y clásicos, por el motivo que sea lo veo injusto, pero en los históricos…si no me equivoco los históricos están exentos de pagar impuestos, de hecho pagan un impuesto único al hacerlo histórico, por el hecho de no pagar más impuestos a lo largo de su vida.

  4. Comentar ahora que la PARC está en vías de denunciar a tribunales toda esta insensatez de restricciones. Sería momento de pensar en si nos interesa hacerse socio de una plataforma que representa a todos lis conductores, haciéndose socio, aunque hubiese que pagar alguna cuota. Los juicios no son gratis.
    La disyuntiva es simple, eso o dejar nuestro coche como un pisapapeles muy caro.

  5. Brutal explicación de la gran cagada que están haciendo. Van a obligarnos a esconder parte de la historia de este país y encima pagar por tenerlos escondidos . Para colmo la increíble discriminacion con otras ciudades como Madrid, Lisboa o Paris donde si respetan la historia y aplican excepciones en históricos . Como no luchemos esto van a destrozar nuestra ilusión . Vamos a por ellos 💪

  6. Si FEVA o FCVH no coge como se suele decir el toro por los cuernos, por un lado FEVA con el nuevo gobierno en Madrid y FCVH por la parte que le corresponde con Generalitat, hacen fuerza si o si para que se saque una normativa o ley para que de una vez por todas se diferencia lo que es un coche clásico de un coche viejo, que un coche clásico es un patrimonio industrial, histórico y cultural y que con ello permita de exención del impuesto de vehículos a motor en todo el territorio , la libre circulación sin ningún tipo de tasas y la excepción del impuesto por CO2 mucho me temo que dicha afición estará para mucha gente humilde la cual son la mayoría que hace un sobreesfuerzo en mantener ese patrimonio herida de muerte. Luego cuando sea tarde nos quejaremos que dicho patrimonio haya sido vendido a territorios del Estado que no tengan dichas trabas o lo que es peor se vaya a otros países donde saben apreciarlos, paises donde un Ford A tienen la misma consideración que un cuadro de Dalí o de una Sagrada Familia, porque una de las razones que culturalmente somos tercer mundistas recae en que fuera de España la gente conserva, guarda y recicla todo lo que se puede y aquí en cambio seguimos con el usar y tirar. Los políticos ante esto solo tiene dos opciones o darle es respeto a ese patrimonio demostrando que son políticos europeos de verdad o ser talibanes con lo que ello conlleva culturalmemte a un país.

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*